شناسهٔ خبر: 179084 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

دولت و مجلس در مقابل یکدیگر نیستند/ تعامل به معنای دنباله روی نیست

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که نه مجلس تابع دولت است و نه دولت تابع مجلس است و در عین حال در مقابل یکدیگر نیستند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، درباره حواشی جلسه سه شنبه هفته گذشته مجلس در ارتباط با تبصره ۱۸ لایحه بودجه امسال اظهارکرد: بحث‌هایی که هفته گذشته در جلسه علنی مجلس با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد مطرح شد، بحث‌های کارشناسی بین دولت مجلس است. البته مجلس به دلیل برخی موارد مانند کالابرگ الکترونیکی و کنترل قیمت ارز، از دولت گله‌مند است.

وی افزود: درباره تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مسئولان مربوطه توضیحاتی خوبی را به نمایندگان ارائه دادند؛ عملکرد دولت گذشته درباره اجرای این تبصره با ارقام مشابه تقریبا نزدیک به صفر بود اما در دولت سیزدهم با وجود اینکه نزدیک به ۱۹هزار میلیارد از آن در سال گذشته محقق نشده، گام بلندی برای اجرای آن برداشته شده است و امیدواریم امسال نیز عملکرد دولت در این زمینه بهتر از سال گذشته باشد.

فرهنگی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر وجود اختلاف ببین دولت و مجلس گفت: واقعیت این است که نه مجلس تابع دولت است و نه دولت تابع مجلس است و در عین حال در مقابل یکدیگر نیستند؛ البته تعامل دولت و مجلس به معنای دنباله روی نیست و استقلال این دو قوه از یک دیگر، نباید به معنای رویایی و اختلاف تعبیر شود. ماهیت بحث‌های دولت و مجلس کارشناسی است و به معنای بازی سیاسی و جناحی نیست.

نظر شما