شناسهٔ خبر: 179074 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مفتح: لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس با روش جدید بررسی می‌شود

مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی با روش جدید خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تغییر بررسی ساختار بودجه در مجلس، اظهار داشت:کلیات طرح تغییر بررسی لایحه بودجه در مجلس تصویب شد و برای بررسی جزئیات آن به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون آیین نامه ارجاع داده شد که در این کمیسیون ها نیز جزئیات آن به تصویب رسید و به زودی به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

وی افزود: هدف از این اقدام این است که ابتدا دولت احکامی که برای لایحه بودجه نیاز دارد را قبل از ارسال لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و بعد از آن جداول بودجه را به مجلس بفرستد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: با این اقدام زمان رسیدگی به جداول بودجه در صحن مجلس زیاد خواهد شد؛ زیرا اگر با رویه قبلی پیش برود زمانی برای بررسی جداول بودجه نمی‌ماند و تمام وقت مجلس به بررسی احکام سپری خواهد شد و در آن زمان حرف و حدیث هایی برای جداول بودجه پیش خواهد آمد.

مفتح ادامه داد: زمانی که بنده این اصلاح را مطرح کردم قصد این بود که اصلاً نیاز به ارائه احکام توسط دولت به مجلس نیست و فقط احکام مورد نیاز سال آینده به مجلس ارسال شود که تاریخ ارسال این احکام هم از 15 آبان دیده شده و دولت فرصت دارد تا احکام مورد نیاز خود را به مجلس ارسال کنید و از اول بهمن هم دولت جداول را به مجلس ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس بیان داشت: سعی خواهیم کرد این تغییر در آیین نامه را به بررسی لایحه بودجه 1402 برسد تا ابتدا احکام بودجه بررسی و سپس جداول بودجه بررسی شود.

نظر شما