شناسهٔ خبر: 179040 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اولویت مجلس، افزایش سهم صادرات غیرنفتی در اقتصاد کشور است

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس گفت: تلاش دولت و مجلس در راستای افزایش سهم صادرات غیرنفتی در اقتصاد کشور است که حمایت از این بخش یکی از اولویت‌های اساسی مجلس یازدهم و این کمیسیون تخصصی می‌باشد.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در دیدار هیأت رئیسه کمیسیون‌ کشاورزی مجلس با انجمن صنفی خشکبار کشور با تاکید بر اینکه باید شرایط مناسب تحقق رشد صادرات محصولات کشاورزی فراهم شود، گفت: اگر در بخش صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی برنامه‌ریزی نکنیم و مسیر هموار نباشد قطعا آسیب جدی خواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه باید فضای ترغیبی در زمینه صادرات وجود داشته باشد، افزود: تلاش دولت و مجلس در راستای افزایش سهم صادرات غیرنفتی در اقتصاد کشور است که حمایت از این بخش یکی از اولویت‌های اساسی مجلس یازدهم و این کمیسیون تخصصی می‌باشد.

عسکری در رابطه با اهمیت صادرات خشکبار کشور به کشورهای هدف تاکید کرد و گفت: باید تلاش ما معطوف به ارتقاء جایگاه و سهم ایران در بازارهای جهانی باشد تا امکان صادرات محصولات فرآوری شده خشکبار نظیر پسته و زعفران به کشورهای هدف نیز فراهم شود.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تعهدات ارزی در راستای حمایت از صادرکنندگان کشور باشد، تصریح کرد: با توجه به تولید محصولات باکیفیت و سالم خشکبار در ایران و دارا بودن مزیت‌های نسبی و رقابتی نیز امکان صادرات محصولات فرآوری شده وجود دارد که حمایت نظام بانکی و قوانین مرتبط با ارزهای خارجی از اهمیت خاصی برخوردار است و مجلس مجدانه ایجاد فضای ترغیبی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و صادرکننده و افزایش تراز تجاری را پیگیری خواهد کرد.

عسکری در پایان با اعلام اینکه رشد اقتصادی در اولویت اقدامات مجلس قرار دارد، خاطرنشان کرد: اقتصاد ملی متکی بر سیاست‌ها و قوانین کارآمد است که اگر این فرآیند با تدابیری مدیریتی در سطح ملی و محلی همراه باشد قطعا ما شاهد تحقق اهداف مرتبط با اقتصاد خواهیم بود.

نظر شما