شناسهٔ خبر: 179035 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آشوب‌ها منشا خارجی دارد/ می‌خواهند ترمز قطار پیشرفت و ترقی ملت ایران را بکشند

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد وقایع اخیر کشور گفت: دشمنان ملت ایران در هر مقطع زمانی که احساس کنند کشور در مرحله پیشرفت قرار گرفته است به دنبال ایجاد موانع برای ضربه زدن به منافع کشور هستند.

به گزارش «نماینده»، عباس گلرو با اشاره به پیش بینی صندوق بین المللی پول مبنی بر رشد اقتصاد ایران، گفت: دشمنان ملت ایران در هر مقطع زمانی که احساس کنند کشور در مرحله پیشرفت قرار گرفته است به دنبال ایجاد موانع برای ضربه زدن به منافع کشور هستند، در طول سال های گذشته هم سناریوهای مختلفی را علیه نظام اسلامی طراحی کردند اما هر بار هم با شکست مواجهه شدند.

رییس کمیته دیپلماسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای گسترش ارتباطات با کشورهای آسیای مرکزی،روسیه، چین و آمریکای لاتین گفت: ارتباطات اقتصادی گسترده دولت سیزدهم موجب خنثی سازی و بی اثر شدن تحریم‌های غرب علیه ایران شد تا جایی که صندوق بین المللی پول در گزارشی رشد و جهش اقتصاد ایران را پیش بینی کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر غرب و آمریکا نیز به دنبال بهانه‌ای برای وادار کردن ایران به پذیرش توافق حداقلی و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بود لذا اغتشاشات اخیر برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی برنامه ریزی شد تا ترمز قطار پیشرفت و ترقی ملت ایران کشیده شود البته دشمنان در دستیابی به این هدف موفق نخواهند بود.

عضو کمیسیون امنیت کلی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران اخیر منشا خارجی دارد و طراحی این اغتشاشات خارج از کشور صورت می گیرد، اظهار داشت: در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، ایران در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی و نظامی در منطقه به جایگاه برتری، دست پیدا کرده است، دشمنان نمی‌خواهند شاهد یک ایران قوی در منطقه باشند و از هر بهانه ای برای ضربه زدن به انسجام و وحدت ملی استفاده می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به افزایش سطح تعاملات اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و انعقاد قراردادهای راهبردی با کشورهای چین و روسیه گفت: گسترش تعاملات منطقه ای و جهانی ایران موجب نگرانی آمریکایی‌ها شده و آنها از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا به خیال خودشان ایران را در انزوای بین المللی قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریج کرد: مردم در مقابل توطئه دشمنان در وقایع اخیر با هوشیاری رفتار کردند و کاملا واضح است که تعدادی افراد آموزش دیده این جریان را لیدری می کنند که نیاز به تحلیل دارد و دستگاههای متولی امر اعم از امنیتی، فرهنگی و اقتصادی باید دست به دست هم دهند تا این آسیب ها برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در کنار مشکلات موجود کشور نباید از دستاوردهای نظام و انقلاب غافل شویم، گفت: در عرصه های مختلف بخصوص در حوزه فناوری های نوین، تولید علم و خودکفایی در بسیاری از حوزه ها به جایگاه برتری در منطقه دست پیدا کردیم که باید این دستاوردها برای جامعه تشریح شود.

نظر شما