شناسهٔ خبر: 179030 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکایی‌ها یک بار دیگر مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را بخوانند

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ایران می تواند نیازهای خود در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی را خریداری و تامین کند و در مقابل می تواند به هر کشوری که علاقه مند به استفاده از تولیدات ایرانی باشد به فروش برساند.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار در واکنش به اظهارنظر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه فروش تسلیحات ایران را سخت خواهند کرد، گفت: مقامات کاخ سفید همزمان با تاکید بر روند مذاکرات برجامی، تلاش می کنند فشارهای تحریمی در ابعاد مختلف را افزایش دهند.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها نمی خواهند بپذیرند که ایران یکی از قدرت های برتر تولید تجهیزات نظامی با فناوری های روز دنیا و بومی است.

وی با اشاره به قطعنامه سازمان ملل، ادامه داد: مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران می تواند نیازهای خود در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی را خریداری و تامین کند و در مقابل می تواند به هر کشوری که علاقه مند به استفاده از تولیدات ایرانی باشد به فروش برساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین بهانه جویی ها و سیاه نمایی های مقامات کاخ سفید نمی تواند مانعی بر سر این راه باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد که آمریکایی ها امروزه به عنوان فروشنده تسلیحات در دنیا معروف هستند و سلاح های خود را به بهانه ایران هراسی به بسیاری از کشورهای منطقه فروخته اند.

نظر شما