شناسهٔ خبر: 179021 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اخطار به ۵ ساختمان ناایمن پایتخت/ مهلت یک ماهه دادستانی به یک دستگاه دولتی برای ایمن‌سازی

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دادستانی به یکی از دستگاه‌های دولتی فرصت یک ماهه برای ایمن‌سازی داده و قرار بر این شده که در صورت عدم اقدام، این دستگاه پلمپ شود.

به گزارش «نماینده»، مهدی عباسی با بیان اینکه گزارشی از شهرداری در خصوص آمار ساخت و ساز غیرمجاز در تهران خواسته‌ایم که بر اساس آنچه اعلام شده، این گزارش در حال تکمیل است، از اخطار به پنج ساختمان ناایمن خبر داد و گفت: مقرر شده که این ساختمان‌ها نیز در فرصت مناسب ایمن‌سازی لازم را انجام دهند.

وی در رابطه با وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت نیز گفت: دادستانی به یکی از دستگاه‌های دولتی فرصت یک ماهه داده و قرار بر این شده که اگر ساختمان مورد نظر در این یک ماه ایمن نشود توسط مراجع قضایی پلمپ شود که بر همین اساس آن نهاد نسبت به مقاوم‌سازی اقدام کرده است.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، با صاحبان تمام ۱۲۹ ساختمان ناایمن پایتخت در مناطق با حضور دادستانی جلسه برگزار شد و همه نسبت به تکالیف توجیه شدند که امیدواریم در راستای این تکالیف گام بردارند.

عباسی با بیان اینکه مسائل پیچیده ای در ایمن سازی وجود دارد، گفت: از جمله این موارد می‌توان به شرایط ساختمان، مسائل حقوقی، اختلاف مالکان و سرقفلی‌داران با مستأجران اشاره کرد که این موارد باید با تدبیر و درایت حل شود.

براساس گزارش سایت شهر، وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای ایمنی ساختمان‌ها تا ایمن‌سازی نهایی، اظهار کرد: اقدامات اولیه همچون استقرار کپسول‌های آتش‌نشانی، آزاد کردن پله‌های فرار و نصب راهنمای طبقات در این ساختمان‌ها در حال انجام است.

نظر شما