شناسهٔ خبر: 179009 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

چهره واقعی مردم را نباید در فضای مجازی دنبال کرد / ۴ هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اختصاص یافت

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس با انتقاد از این‌که ویژه بودن استاندار خوزستان فقط حرف است و در عمل معمولی، گفت: پروژه آبرسانی غدیر با عجله استاندار خوزستان افتتاح شد و مسئولان باید در این رابطه از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی اظهار کرد: مردم خوزستان همیشه ولایتمدار بودند و می مانند، مردم با همه گله هایی که دارند و با تمام کاستی ها در حوزه های زیرساختی و معیشتی، دل در گرو نظام و انقلاب دارند.

نماینده اهواز بیان کرد: چهره واقعی مردم ایران در فضای مجازی و توسط چند اغتشاشگر و کسانی که امنیت این کشور را هدف قرار داده اند نباید دنبال کرد؛ چهره واقعی مردم را باید در حضور گسترده در راهپیمایی ها و دفاع از آرمان های انقلاب مشاهد کرد.

یوسفی با تاکید بر اینکه مردم در لحظه‌های حساس کنار انقلاب هستند، ادامه داد: مردم از ما و مسئولان انتظار دارند؛ باید خودمان را پاسخگوی آن‌ها بدانیم و به دلیل کمبودها و کم کاری ها از ملت بزرگ ایران عذر خواهی کنیم.

وی عنوان کرد: در ۲ سال و نیم گذشته تلاش کردیم انباشت مشکلات گسترده در حوزه زیرساختی که از سنوات قبل با کوتاهی های مسئولان بجا مانده، تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

نماینده اهواز با ابراز تاسف از اینکه استان خوزستان در زیر ساخت ها مشکل دارد، گفت: علیرغم اینکه با پیگیری و تلاش توانستیم مشکل آبرسانی به حدود ۱۵۰۰ روستا را در ۱۸ ماه اخیر حل کنیم، اما کمبودهایی وجود دارد که بابت آن از مردم عذرخواهی می کنیم.

وی گفت: پروژه های بزرگ عمرانی باید در سال های گذشته که هزینه پروژه ها کمتر و فروش نفت و تخصیص اعتبارات بیشتر بود، انجام می شد.

یوسفی با بیان اینکه حدود چهار هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اختصاص داده شد، افزود: بسیاری از نماینده های خوزستان تلاش کردند بودجه استان، از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته به هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش دهند؛ این ارقام علاوه بر اعتبارات آب و فاضلاب و موضوعات مربوط به محرومیت‌زدایی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد: در ۱۰ ماه ریاست جمهور بالغ بر ۵ سفر به استان خوزستان داشته اند و در کنار مجموعه وزارت نیرو کارهای بزرگی صورت گرفت اما در افتتاحیه غدیر به دکتر رییسی گفتیم که ظرفیتی که برای آبرسانی باید در نظر گرفته شود ۲۲ متر مکعب است و این ۱۲ متر مکعب و تقریباً ۴۰ درصد از پروژه اصلی اتفاق افتاده است.

یوسفی با انتقاد از اینکه چرا آقای استاندار با عجله این پروژه را افتتاح کرد، گفت: امروز مردم گلایه مندند چون آب گل آلود در اهواز، حمیدیه، باوی و کوت عبدالله به خانه های مردم رسیده است.

نماینده اهواز تصریح کرد: با اینکه کار اجرایی با ما نیست اما با شهامت از محضر ملت بزرگ ایران و مردم استان خوزستان و حوزه انتخابیه عذرخواهی میکنیم.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته در کمیسیون تلفیق ۸۶۰ میلیارد تومان به حوزه آب و فاضلاب اهواز و برای اولین بار در دو سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمیدیه، ویس و ملاثانی و شیبان و کوت عبدالله اختصاص پیدا کرد.

نماینده اهواز در مجلس ادامه داد: پروژه فاضلاب در شهرهای ویس، ملاثانی، شیبان و حمیدیه در حال اجرا است؛ متاسفانه در ادوار مختلف اقدامات خاصی صورت نگرفته و در حال حاضر که هزینه اتمام پروژه‌های عمرانی بسیار گران شده، مشکلات مالی در کشور نیز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه برای اختصاص اعتبارات به طور مستمر با دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه جلساتی برگزار شد، تشریح کرد: در کمیسیون عمران وزیر محترم نیرو را دعوت و طرح سوالی کردیم، همچنین مدیرعامل آبفا کشور با دعوت ما در یک ماه گذشته بالغ بر چهار بار در استان حضور پیدا کرد تا ببیند واقعیت کاری را که نتیجه سوءمدیریت است.

یوسفی با تاکید بر اینکه ویژه بودن استاندار خوزستان فقط عجله در افتتاح پروژه ها نیست، افزود: ویژه بودن این است که وقتی چنین مشکلی را در گل آلود شدن آب برای مردم می رخ می دهد، باشهامت از مردم عذرخواهی کنیم چون این کوتاهی ها قابل قبول نیست.

وی گفت: امروز جلسه ای را در وزارت نیرو با مدیرعامل آب و فاضلاب کشور و هم در سازمان برنامه و بودجه برگزار می کنیم تا مشکل آب مردم زودتر مرتفع شود.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: مسئولان استانداری خوزستان برای اینکه بگویند ما اعتبارات خوبی گرفته ایم، باعث شده اند از اول سال تاکنون مثل آن قائله ای که سر حق آلایندگی ایجاد کردند این پروژه را که سه سال دنبال کردیم، دچار مشکلاتی شود.

وی با بیان اینکه تخصیص پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان را با جدیت تمام پیگیری می کنم، تاکید کرد: برخی سعی کردند اختصاص این اعتبار را مصادره به نام کنند که همین موضوع باعث شد از اول سال تا امروز یک ریال در حوزه فاضلاب از آن ۸۶۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا نکند.

یوسفی افزود: در یک ماه گذشته دو جلسه با آقای میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه و معاونین سازمان قول گرفتم که علی الحساب ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص دهند که این پروژه ها تعطیل نشود.

نماینده اهواز ابرار نگرانی کرد: اگر با همین وضعیت به استقبال زمستان و بارندگی ها برویم و نوار های حفاری که الان شهر را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده اند، اصلاح نکنیم، بی شک با مشکل مواجه خواهیم شد.

نظر شما