شناسهٔ خبر: 178996 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نهادهای بین‌المللی به دلیل دخالت‌های آمریکا از جایگاه اصلی خود فاصله گرفتند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد نشست غیر رسمی شورای امنیت به درخواست آمریکا و آلبانی در مورد ایران گفت: نهادهای بین المللی به دلیل دخالت های آمریکا و سیاسی کردن این نهادهای تخصصی، از جایگاه اصلی خود فاصله گرفتند.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در مورد برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست آمریکا و آلبانی با ادعای بررسی حوادث اخیر در ایران برگزار شد گفت: نهادهای بین المللی در سال های اخیر در اختیار آمریکا هستند و از منظر بین المللی جایگاه اصلی خود را از دست داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تسلط آمریکا بر نهادهای بین المللی، تشکیل جلسات رسمی و غیر رسمی شورای امنیت علیه ایران را غیرقانونی و مداخله جویانه خواند و گفت: نهادهای بین المللی به دلیل دخالت های آمریکا و سیاسی کردن این نهادهای تخصصی همچون آژانس بین المللی انرژی اتمی، شورای حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل کارکرد تخصصی و فنی خود را کنار گذاشته اند.

نماینده مردم قصرشیرین بیان داشت: برگزاری این نشست غیررسمی حکایت از نفوذ آمریکا بر ساختارهای سازمان ملل دارد.

وی با اشاره به بیانیه اخیر وزرات امور خارجه در مورد این نشست گفت: وزرات امور خارجه با صدور بیانیه‌ای مواضع اصولی جمهوری اسلامی علیه این نشست اعلام کرد و یادآور شد که جایگاه این نهاد نباید تحت تاثیر دخالت های یک کشور قرار گیرد تا بتواند جایگاه خود را در راه تامین صلح و امنیت جهانی حفظ کند.

به گزارش ایرنا، نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با ادعای بررسی حوادث اخیر در ایران، که به درخواست آمریکا و آلبانی به عنوان اعضای شورای مزبور، روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه جاری در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

نظر شما