شناسهٔ خبر: 178978 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحریم‌های کانادا علیه ایران خارج از عرف دیپلماتیک است/ ضرورت اقدام متقابل از سوی وزارت امور خارجه

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقامات کانادایی مسائل حقوق بشری را دستاویز اعمال تحریم علیه ایران قرار داده اند و این در حالیست که دفاع از حقوق مردم برای آنها بی معناست.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی در رابطه با تحریم ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی از سوی کانادا، گفت: متاسفانه مقامات کانادایی مسائل حقوق بشری را دستاویز اعمال تحریم های یاد شده قرار داده اند و این در حالیست که دفاع از حقوق مردم برای آنها بی معناست.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کانادا در مواجه با جمهوری اسلامی ایران پیرو سیاست های ایالات متحده است لذا اعمال تحریم و ایجاد محدودیت برایشان منافعی در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از اغتشاشات در کشورمان بهانه جویی است، ادامه داد: مقامات کانادا پاسخ دهند چرا سودجویان، کلاهبرداران و اختلاس گران و کسانی که مشکلات امنیتی دارند را حمایت کرده و در کشور خودشان اسکان می دهند؟ مگر چنین افرادی نسبت به مردم خودشان ظلم نکرده اند؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزارت امور خارجه کشورمان باید اقدام مقابله به مثل انجام دهد تا کانادایی ها بدانند هر نوع اقدام خارج از عرف دیپلماتیک برایشان گران تمام خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد کانادایی ها در اقدامی نمایشی چندی پیش نیز اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به کشورشان ممنوع الورود کردند؛ چنین اقداماتی نشان می دهد کانادا در حوزه سیاست خارجی دارای راهبرد مشخصی نیست.

نظر شما