شناسهٔ خبر: 178976 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دبیرکل اتحادیه عرب بجای اتهام‌زنی به ایران بدنبال محکوم کردن ائتلاف متجاوز در یمن باشد

یعقوب رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: ایران خواهان برقراری آتش بس در یمن است اما متجاوزان هیچ تلاشی برای پایداری این آتش بس نکردند لذا دبیرکل اتحادیه عرب به هیچ عنوان نمی تواند با بهانه جویی انگشت اتهام به سمت ایران بگیرد.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضا زاده در واکنش به ادعای ضدایرانی دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی برخی کشورهای عربی مانند یمن، گفت: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده خواهان برقراری آتش بس و پایان دادن به تجاوزگری در یمن است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک همه آزادگان دنیا می خواهند روند سیاسی در یمن شکل بگیرد و مردم یمن سرنوشتشان را به دست خودشان تعیین کنند نه اینکه کشورهای بیگانه در این روند دخالت کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورمان بارها تلاش کرده با تشویق طرفین زمینه آتش بس را تحقق بخشد، ادامه داد: این مهم در حالیست که متجاوزان به یمن هیچ تلاشی برای پایداری این آتش بس نکردند لذا دبیرکل اتحادیه عرب به هیچ عنوان نمی تواند با بهانه جویی انگشت اتهام به سمت ایران بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که کشورهای عربی باید پاسخ دهند چرا از ائتلاف متجاوز حمایت می کنند تا مردم مظلوم یمن را به خاک و خون بکشند؟.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد فرافکنی دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران راه به جایی نخواهد برد.

نظر شما