شناسهٔ خبر: 178954 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعمال تحریم به بهانه حمایت از اغتشاشات دخالت در امور داخلی ایران است

یعقوب  رضا زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: حمایت آمریکا از اغتشاشات رخ داده و اعمال تحریم بیانگر دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان است.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده در واکنش به ادامه حمایت آمریکا از اغتشاشات رخ داده در کشورمان و تحریم 13 فرد و 3 نهاد دیگر، گفت: واشنگتن بر خلاف قوانین بین المللی از هر ابزاری برای دخالت در امور دیگر کشورها استفاده می کند و امروزه تحریم علیه ملت ایران مصداق بارز این امر است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های اخیر نشان دهنده پشت صحنه واقعی اغتشاشات و طراحان اصلی آن است، اظهار کرد: متاسفانه غربی ها خصوصا آمریکایی ها نمی خواهند ایران اسلامی دارای ثبات باشد، از این رو مدام درصدد تنش آفرینی هستند.

وی با بیان اینکه تحریم به بهانه حمایت از مردم است اما در اصل این تحریم ها ملت ایران هدف گرفته شده، ادامه داد: در واقع آمریکایی ها با این اقدام خود ثبات کردند ناقض حقوق بشر در دنیا هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد آمریکایی ها تلاش های زیادی کردند از طریق حمایت رسانه ای به اغتشاشات دامن بزنند و با ایجاد اجماع در منظر افکار عمومی دنیا نسبت به کشورمان سیاه نمایی کنند اما این نقشه شوم‌شان با شکست مواجه شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک سیاست اعمال تحریم علیه کشورمان، اقدامی شکست خورده محسوب می شود و این امر موضوعی است که کارشناسان بارها به آن اذعان کرده اند.

نظر شما