شناسهٔ خبر: 178942 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر صمت: اثبات شود در واردات خودرو با شرکت من قرارداد بسته‌اند، استعفا می‌دهم

فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه اگر اثبات شود در واردات خودرو با شرکت من قرارداد بسته‌اند، استعفا می‌دهم، اظهار داشت: این حرف را نمی‌‎بخشم و از آقای قالیباف می‌خواهم پیگیری قضایی شود.

به گزارش «نماینده»، سیدرضا فاطمی امین،‌وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در روند بررسی استیضاح و پس از قرائت پیام رئیس جمهور، با اشاره به اینکه در یک سال گذشته اقدامات زیادی در حوزه خودرو در وزارت صمت اتفاق افتاده، گفت: در مهرماه سال گذشته سال گذشته سازمان بازرسی گذشته گزارشی تهیه کرد و انتقادات جدی به بحث تولید خودرو وارد بود که صد و هفتاد هزار خودرو کف پارکینگ بود یک سپر نداشته که چراغ نداشت اما حالا این مورد صفر است یعنی مدیریت شد.

وزیر صمت افزود: خودرو کالایی است که روزی پنج هزار تا از آن تولید می‌شود و اگر قطعه ارزان تولید نشود یعنی خودرو کف پارکینگ است و الان این مورد حل شده‌است.

فاطمی امین در ادامه اظهار کرد: مشکل نقدینگی بدون یک ریال کمک ازبانک مرکزی حل شده‌است ما ۳۰۰ درصد رشد تولید خودرو کامل داشتیم ما ۳۰۰ درصد افزایش تولید وانت و ۴۵۰ درصد افزایش تولید و ۷۸ درصد افزایش تولید اتوبوس و کابین کشنده داشته‌ایم همین اتفاقات باعث شد که دو هفته قبل ما فرایند قرعه‌کشی برای فروش خودرو را حذف کردیم.

وی همچنین با بیان اینکه انشالله سایر موارد نیز به کمک شما و مدد الهی حل خواهد شد، تصریح کرد: زمانی‌ در سال گذشته خودروسازان برای فروش خودرو منت می‌گذاشتند اما حالا به فکر فروش قسطی خودرو هستند و این یعنی تولید اضافه شده‌است.

وی افزود: ما تا زمانی‌که تولید را اضافه نکنیم هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود و الحمدلله در اولین هدف‌گذاری به رشد خودرو رسیدیم.

وزیر صمت با بیان اینکه اگر اثبات شود در واردات خودرو با شرکت من قرارداد بسته‌اند استعفا می‌دهم، اظهار داشت: این حرف را نمی‌‎بخشم و از آقای قالیباف می‌خواهم پیگیری قضایی شود.

در حال تکمیل است...

نظر شما