شناسهٔ خبر: 178923 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کیفیت خودرو و لوازم یدکی تولید داخل ارتقا یابد

اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس،با بیان اینکه خودرو تولید داخل را باتوجه به کیفیت آن نمی‌‎‌توان با محصولات مشابه در بازارهای جهانی مقایسه کرد، گفت: در زمینه افزایش کیفیت و تولید خودروهای داخلی باید حداقل استانداردهای جهانی اعمال شود.

به گزارش «نماینده»، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات انجام شده طی روزهای اخیر در زمینه مقایسه افزایش قیمت گندم با خودرو و قطعات آن توسط رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، گفت: برخی فعالین حوزه تولید خودرو مقایسه‌ای بین افزایش نرخ گندم و قیمت خودرو و قطعات آن انجام داده‌اند، این قیاس صحیح نیست.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت محصولات غذایی و کشاورزی در بازارهای جهانی به دلیل خشکسالی‌ و برخی مناقشات منطقه‌ای افزایش زیادی داشته و ارز بسیار زیادی از کشور برای تامین آنها از جمله گندم خارج می‌شد، ادامه داد: تامین گندم از بازارهای جهانی هزینه بسیار زیادی برای کشور به همراه داشت در حالی که کشاورزان داخلی ظرفیت افزایش تولید این محصول استراتژیک توسط کشاورزان داخلی وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهایی که برای افزایش تولید گندم در داخل کشور وجود داشت تعیین نرخ منطقی این محصول بود، عنوان کرد: افزایش قیمت اعمال شده برای این محصول استراتژیک افزایش انگیزه برای کشاورزان را به همراه داشت.

اوسطی ادامه داد: نتیجه تصمیمات اتخاذ شده در زمینه اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم، خرید بیش از 7 میلیون تن از این محصول استراتژیک در سال زراعی 1400-1401 توسط دولت بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودرو تولید داخل را باتوجه به کیفیت آن نمی‌‎‌توان با محصولات مشابه در بازارهای جهانی مقایسه کرد، تصریح کرد: در زمینه افزایش کیفیت و تولید خودروهای داخلی باید حداقل استانداردهای جهانی اعمال شود و کیفیت خودرو و لوازم یدکی خودرو تولید داخل باید ارتقا یابد.

نظر شما