شناسهٔ خبر: 178915 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نبایدکرسی‌‎های آزاد اندیشی دانشجویی کمرنگ می شد/باید در حکمرانی اصلاحاتی ایجاد کنیم

 محمدصالحی دارانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور تاکید کرد: روند درست این است که مسئولین مرتب در کرسی‌های آزاداندیشی حضور پیدا کنند تا فضای منطقی برای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان ایجاد شود، متاسفانه در مقطعی این جلسات قطع شد و برخی از این خلاء سوء استفاده کردند.

به گزارش «نماینده» حسین محمد صالحی دارانی، با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شاهد فضای خاصی در برخی دانشگاه ها بوده ایم، گفت: این بار اولی نیست که دانشجویان مطالباتی داشته باشند و مسئولین برای پاسخگویی به این مطالبات به دانشگاه‌ها می‌روند. همواره دانشگاه‌ها خواستار این هستند که مسئولین به مطالبه دانشجویی پاسخ دهند، در سنوات گذشته چنین جلساتی داشته‌ایم.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به اغتشاشات اخیر که شکل، نوع و زمینه آن با دفعات گذشته فرق می کرد، رسانه های خارجی به طور جدی به آن ورود کردند و سعی کردند مسائل را وارانه نشان دهند.

وی با تاکید براینکه منطقی است که دانشجویان مطالبه گر باشند، اظهار داشت: اما انتظار می رود به صورت منطقی مطالبه خود را مطرح و پاسخ لازم را دریافت کنند اما اینکه به فضای فحاشی کشیده می شود قطعا بی تاثیر از محیط بیرون نیست.

آموزش اعتراض منطقی و مطالبه‌گری ارائه نشده است

محمدصالحی دارانی در این باره که آموزش اعتراض منطقی و مطالبه‌گری ارائه نشده است، بیان کرد: قطعا کوتاهی هایی از طرف مسئولین و مجموعه ای که باید به مطالبات پاسخ بدهند، وجود دارد. امروز مطالبات افزایش یافته است و تحت تاثیر فضای احساسی مطرح می شود و اگر همین روند ادامه پیدا کند راه به جایی نمی برد.

وی گفت: روند درست این است که مسئولین مرتب در کرسی های آزاد اندیشی حضور پیدا کنند تا فضای منطقی ایجاد شود، متاسفانه مقطعی این جلسات قطع شد و برخی از این خلاء سوء استفاده کردند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مطالبات مردم و دانشجویان به حق است، ادامه داد: اما اینکه مطالبات به چه شکل و در چه فضایی مطرح شود مهم است. وقتی در فضایی مطرح می کنیم که بیگانگان و رسانه های غربی حداکثر استفاده را از آن می برند، درست نیست، باید بتوانیم فضا را آرام کنیم و در فضای آرام به مطالبات منطقی پاسخ دهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه در مهارت آرام کردن فضای کشور کاستی هایی داریم، توضیح داد: باید برای حل مشکل تلاش کنیم و هنر آرام کردن و پاسخگو بودن صحیح را پیدا کنیم.

بی حجابی و بی بند و باری درخواست جامعه نیست

وی تاکید کرد: باید بپذیریم نقص‌هایی وجود دارد و نباید فراموش کنیم مردم همیشه از اصل اعتقادات، مذهبی و ملی حمایت کرده اند اگر چند نفر بی حجابی و بی بند و باری را مطرح می کنند باید بدانیم درخواست اکثر جامعه این نیست، مطالبه مردم اقتصادی، اداری و معیشتی است که باید این موارد را رفع کنیم، باید در حکمرانی اصلاحاتی ایجاد کنیم که وضعیت معیشتی مردم را بهتر شود اما قطعا مردم و ملت مخالف هنجارشکنی ها هستند.

نظر شما