شناسهٔ خبر: 178910 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لغو روادید میان ایران و اقلیم کردستان بر معیشت مرزنشینان تاثیر مثبت دارد

فداحسین مالکی.jpg رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس اعتقاد دارد لغو روادید میان کشورمان و اقلیم کردستان بر معیشت مرزنشینان تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی، در خصوص اهمیت لغو روادید میان کشورمان و اقلیم کردستان، گفت: استراتژی دولت و جهت گیری مجلس مبتنی بر داشتن دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از محصولات ایرانی در عراق بفروش می رسد، اظهار کرد: در واقع این اقدام می تواند بر دادوستدهای مرزی تاثیر جدی بگذارد و این امر نیز بر صادرات اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به مرز مشترک میان پنج استان کشورمان با عراق و همچنین اقلیم کردستان، این اقدام می تواند بر معیشت مرزنشینان تاثیر مستقیمی داشته باشد.

رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لغو روادید بر موضوع توسعه گردشگری نیز تاثیرگذار خواهد بود، افزود: بر این اساس می توان شاهد ارزآوری بیشتر به کشورمان باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد چندی پیش در دیدار با مقامات عراقی تصمیمات خوبی برای توسعه روابط اتخاذ شد و اکنون شاهد تحقق آنها هستیم که این اقدام نیز در این راستا انجام شده است./

نظر شما