شناسهٔ خبر: 178890 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم پرهیز از بخشی نگری در عرصه حکمرانی/ جوانان محور برنامه هفتم توسعه

کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های مسئول در عرصه حکمرانی برای حل چالش‌های پیش روی کشور باید از بخشی نگری اجتناب کنند.

به گزارش «نماینده» ، علی کریمی فیروزجائی عنوان کرد: حل مشکلات پایه ای کشور به وحدت رویه، انسجام درونی و رویکرد انقلابی و جهادی نیاز دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای تصمیمات چالش برانگیز و فاقد مبنای علمی و نیز رویکردهای نادرست حجم مشکلات کلی کشور را افزون می کند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به حساسیت و ظرافت کارهای مدیریتی در حوزه فرهنگ یادآور شد: کارهای فرهنگی و تصمیم‌سازی‌های راهبردی در این حوزه پرچالش نیازمند همه جانبه نگری و مصلحت سنجی های مدیریتی است. بی توجهی به نیازهای نو به نوی فرهنگی جامعه در تصمیم‌سازی‌ها ابرچالش در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت همگرایی قوای سه گانه در عرصه حکمرانی افزود: مدل مدیریتی رهبر معظم انقلاب که مبتنی بر همه جانبه نگری است باید نصب العین همه رویکردها باشد.

نماینده مجلس یازدهم با تأکید بر پرهیز از رویکردهای انفعالی در عرصه فرهنگی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی سرشار از استعداد و الگوهای موفق است که باید عملیاتی شود.

کریمی فیروزجایی، هدف اصلی دشمنان در شبیخون فرهنگی را تغییر جریان فکری نسل جوان و آینده ساز کشور دانست و افزود: صیانت از جوانان به عنوان سرمایه های ایمانی کشور وظیفه خطیر ملی است. در برنامه هفتم توسعه کشور، جوانان محور و پیشتاز عرصه حکمرانی هستند.

نماینده مردم بابل تصریح کرد: بازنگری در اجرای برخی رویکردهای مدیریتی در کشور برای رفع چالش های توسعه ای ضرورت دارد. تحقق اهداف، ماموریت‌های اساسی و روند پیشبرد سیاست‌های محوری دستگاه‌های حاکمیتی نیازمند هم افزایی، تعامل سازنده و واقع نگری است.

نظر شما