شناسهٔ خبر: 178878 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزیر کار فورا دستوری برای بررسی عملکرد مدیران منصوب دولت قبل فعال در شرکت‌های این وزارتخانه صادر کند

عباس مقتدایی نماینده اصفهان رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکت‌های زیرمجموعه، با بیان اینکه تعدادی زیادی از افرادی که اموال بازنشستگان را با حیاط خلوت خانه خود اشتباه گرفته بودند، عزل شده‌اند از وزیر کار خواست تا فورا دستوری مبنی بر بررسی جدی مدیران منصوب دولت قبل که همچنان در شرکتهای مختلف حضور دارند، صادر کند.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی رییس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه ، گفت: پیشتر اعلام کرده بودیم که نتایج حاصله نشان می‍‌دهد این شرکت‌ها به حیاط خلوت برخی جریانات، آقایان و نورچشمی‌ها تبدیل شده و متاسفانه نظارت‌های لازم بر آنها وجود ندارد. شاید یکی از دلایل اصلی و عمده وجود کج روی های فراوان در شرکتها، انتصابات افراد غیرمتخصص و سفارشی است که با فشار برخی افراد سیاسی و یا جریانات بر راس شرکتها قرار گرفته اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اینطور که اطلاع داریم با ورود جدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، حراست آن صندوق و ستاد مبارزه با فساد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعدادی زیادی از افرادی که اموال بازنشستگان را با حیاط خلوت خانه خود اشتباه گرفته بودند، عزل شده اند. به نظر می رسد این روند در خصوص باقیمانده افراد مستقر با رویکرد مذکور نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: آقای مرتضوی باید دقت کنند و بدانند که افراد مسئله داری که از درب شرکتها خارج شده اند در دوره مدیریت ایشان مجددا از پنجره وارد نشوند. روی این مسئله حساسیم و به وزیر محترم تاکید کرده ایم روبروی فشار های برخی افراد و جریانات برای انتصاب افراد ناشایست مقاومت کند و شایسته سالاری را ملاک قرار دهد.آقای مرتضوی از همین شروع کار دقت کنند!

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: نظارت حداکثری بر هلدینگها بویژه شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه، حلقه مفقوده دوره های قبلی بوده و باید در این خصوص تدبیر شود.

مقتدایی مطرح کرد: یافته‌های تحقیق تفحص اگر منتشر شود، هم مدیران و هم مردم می دانند که چه جریاناتی پشت برخی از این شرکتهاست و چگونه از کوچکترین مباحث برخی افراد کسب درآمد شخصی می کرده اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ضمن تقدیر از همه خدمات مدیران، ولی به نظر می‌رسد وزیر کار باید فورا دستوری مبنی بر بررسی جدی مدیران منصوب دولت قبل که همچنان در شرکتهای مختلف حضور دارند، صادر کند./

نظر شما