شناسهٔ خبر: 178860 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نحوه انتخاب شهرداران تغییر می‌کند/تعیین همزمان شهرداران با انتخاب اعضای شوراهای شهر

ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس آخرین مصوبه اعضای این کمسیون برای انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا و تعیین شهرداران را تشریح کرد.

به گزارش«نماینده»، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: ادامه بررسی این طرح در بخش الگوی انتخاب شهرداران در دستور کار جلسه اخیر اعضای کمسیون شوراها قرار داشت.

وی با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون شوراهای مجلس موضوع نحوه انتخاب شهرداران در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا جمع‌بندی شد، افزود: اعضای کمیسیون در جلسه اخیر مصوب کردند که کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر باید در زمان انتخابات، گزینه مورد نظر خود برای شهرداری را نیز معرفی کنند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره نحوه تایید صلاحیت شهرداران معرفی شده از سوی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا، گفت: شهردارانی که از سوی کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر معرفی می‌شوند باید صلاحیت‌شان در هیأت‌های اجرایی و نظارت مورد بررسی قرار گیرد.

ابوترابی تاکید کرد: طبق این مصوبه، مردم با انتخاب اعضای شوراهای شهر عملاً شهردار مورد نظر خود را نیز انتخاب می‌کنند و پس از شمارش آرا و مشخص شدن نتیجه انتخابات شوراها، شهردار نیز مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی اصلاح قانون انتخابات شوراها در بخش انتخاب شهرداران در کمیسیون به پایان رسید، گفت: بخش‌های دیگر طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر در هفته بعد به پایان می‌رسد و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

نماینده نجف‌آباد در مجلس تاکید کرد: مصوبات کمیسیون شوراها برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد.

نظر شما