شناسهٔ خبر: 178856 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزمون آیلتس(IELTS) به صورت انحصاری فقط در برخی آموزشگاه‌های خاص برگزار می‌شود

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نبود نظارت سازمان سنجش بر نحوه برگزاری آزمون آیلتس(IELTS)، گفت: این آزمون در حالی در کشور به صورت انحصاری از سوی برخی مؤسسات برگزار می‌شود که این مؤسسات با دور زدن سازمان سنجش مستقیماً با خارج از کشور ارتباط می‌گیرند و اجازه فعالیت به مؤسسات دیگر را هم نمی‌دهند.

به گزارش«نماینده» محمد عباس زاده مشکینی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر علوم در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص نحوه برگزاری آزمون آیلتس(IELTS) در کشور، عنوان کرد: آزمون آیلتس(IELTS) در کشور فقط از سوی برخی مؤسسات و آموزشگاه‌های خاص برگزار می‌شود و نظارتی بر آن از سوی سازمان سنجش وجود ندارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه این آموزشگاه‌ها در سایه نبود نظارت وزارت علوم و سازمان سنجش مستقیما با خارج از کشور ارتباط می‌گیرند و به صورت انحصاری آزمون آیلتس(IELTS) را در کشور برگزار می‌کنند، گفت: این مؤسسات به نحوی وزارت علوم و سازمان سنجش را دور زدند.

وی با تأکید بر اینکه این آزمون نباید انحصاری باشد، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه مجوزدهی و نظارت بر مؤسسات و آموزشگاه‌های برگزار کننده آزمون آیلتس(IELTS) بر عهده سازمان سنجش است ولی این روند با دور زدن سازمان سنجش و ارتباط مسقتیم این مؤسسات با خارج از کشور انجام می‌شود. در این راستا برخی آموزشگاه‌ها تقویت و به برخی دیگر اجازه فعالیت داده نمی‎شد و روند انحصاری در این حوزه وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این راستا سئوالی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش با حضور رئیس سازمان سنجش مطرح شد که برای حل این موضوع یک ماه فرصت درخواست شد که پس از این زمان تعیین شده در خصوص قانع شدن یا نشدن از سئوال اعلام نظر خواهیم کرد.

نظر شما