شناسهٔ خبر: 178833 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

واشنگتن راهی جز گفتگو با ایران درباره برجام ندارد

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که مسیری جز گفتگو با ایران ندارد و اگر خواهان حل مشکل است باید در این مسیر گام بردارد.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه وزیر خارجه کشور از رسیدن به نقطه خوب در مذاکرات خبر داده است، گفت: با توجه به شرایطی که برجام در آن قرار دارد، بخشی از خوش‌بینی های سابق که منطبق بر اطلاعات دقیق از مذاکرات بود، امروز دچار تردید شده است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا با پاسخی که به طرف ایرانی داد عملا راه و فرصت گفتگو را از خود و تهران گرفت، اما اینکه اکنون واشنگتن به دنبال چه نتیجه ای از رد و بدل کردن پیام با ایران است، به تحلیل از شرایط کنونی بر می گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که مسیری جز گفتگو با ایران ندارد و اگر خواهان حل مشکل است باید در این مسیر گام بردارد. اگر بر اساس این منطق روند گفتگوها ادامه پیدا کند به نتیجه ای ختم می شود.

وی اظهار داشت: با این حال دو مشکل در مسیر وجود دارد، با توجه به حوادث داخلی که در ایران رخ داده است، برخی ها به اشتباه افتاده و تصور می کنند ایران در موضع ضعف قرار دارد که با این تحلیل اشتباه مذاکرات به نتیجه نمی رسد.

رحیمی جهان آبادی مطرح کرد: اگر خلاف آنچه در رسانه های غربی تبلیغات می شود واقعیت پشت پرده این مسائل را درک کنند متوجه خواهند بود که این اعتراضات در هر کشوری اتفاق می افتد و به زودی به اتمام می رسد و قطعا غرب راه و مسیری جز گفتگو ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: باید دید غرب کدام تحلیل را انتخاب می کند آیا رفتارعقلانی را در پیش می گیرد یا درک درستی از ایران ندارد و تحت تاثیر فضاسازی ها قرار می گیرد و به نتیجه گیری های نادرست می رسد.

نظر شما