شناسهٔ خبر: 178808 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سعودی ها در مسیر توافق هسته ای کارشکنی می کنند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سعودی ها از طرفی کارشکنی می‌‎کنند تا توافقی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران صورت نگیرد و با ابزار رسانه ای سعی بر منزوی کردن ایران دارند، از سوی دیگر اطلاعات و اخبار غلط و دروغی پیرامون زمینه ایران منتشر می کنند.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی در واکنش به اظهارات اخیر پادشاه عربستان مبنی بر اینکه ایران به تعهدات هسته‌ای خود عمل کند و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد، گفت: سعودی ها خواهان حل مشکل هسته ای ما با دنیا نیستند و در گذشته تلاش کردند چیزی به اسم توافق هسته ای به وجود نیاید. از طرفی هم کارشکنی می کنند توافقی صورت نگیرد و با ابزار رسانه ای سعی بر منزوی کردن ایران در جهان دارند از سوی دیگر اطلاعات و اخبار غلط و دروغی درزمینه ایران منتشر می کنند در واقع همواره نقش سلبی داشتند نه ایجابی.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ایران در چند سال اخیر تلاش کرده مستقیم یا غیر مستقیم روابط و مناسبات خود با سعودی ها بر اساس منافع متقابل تنظیم کند و در حل مسائل مشارکت داشته ایم اما سعودی ها کار را جدی نمی گیرند و تحت تاثیر سیاست های بیگانه و قدرت خارجی هستند و مانع اصلی حل مسائل دیپلماتیک ما با سعودی ها همین است.

وی اظهار داشت: سعودی ها تنش های منطقه ای با یمن ایجاد کرده اند که این رفتارها آنها را از پیگیری مسائل، حل مشکلات و ایجاد ثبات و آرامش غافل کرده است. سیاست جمهوری اسلامی همگرایی و ایجاد آرامش در منطقه است و از هر ابزاری برای ایجاد ثبات در منطقه استفاده می کند اما سعودی ها این مشی را دنبال نمی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه ایران همکاری نزدیکی با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته و دارد، گفت: فعالیت هسته ای ایران تحت نظارت آژانس و منطبق بر سیاست های کلی انرژی اتمی جهانی است. ایران عضو رسمی آژانس است و از سیاست های آژانس پیروی کرده، در توافق هسته ای هم چون کشورهای مقابل بدعهدی کردند دلیلی نداشتیم که یک طرفه به تعهد عمل کنیم و به سیاست های قبلی برگشتیم و تا طرف مقابل خود را به تعهدات برجام پایبند ندانند ما هم متعهد نخواهیم بود مگر اینکه به توافق جامع و مطلوبی دست پیدا کنیم.

نظر شما