شناسهٔ خبر: 178805 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اتصال شبکه‌های بانکی ایران و روسیه سبب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

یعقوب  رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: اتصال شبکه های بانکی ایران و روسیه می تواند زمینه ساز استفاده از ارزهای ملی برای مبادلات تجاری و اقتصادی باشد.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده در خصوص اهمیت اتصال شبکه کارت‌های بانکی ایران و روسیه تا ۳ ماه آینده، گفت: اتصال تراکنش های مالی دو کشور می تواند موجب تسهیل روابط اقتصادی و تجاری شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع به دلیل محدودیت های انتقال وجه و پرداخت، افراد نمی توانستند به راحتی اقدام به تجارت کنند که این اقدام این مشکل را برطرف می کند.

وی ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد اتصال شبکه های بانکی ایران و روسیه می تواند زمینه ساز استفاده از ارزهای ملی برای مبادلات تجاری و اقتصادی باشد؛ به عبارتی این مهم نقش دلار در مبادلات را کاهش داده و امور را تسهیل می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد دو کشور تحت شدیدترین تحریم های غرب قرار دارند که این اقدام راهکاری برای خنثی سازی محدودیت های دنیای استکبار است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام می تواند در توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها نیز مورد توجه قرار بگیرد زیرا تسهیل امور بانکی و مالی با دنیا سبب افزایش درآمدزایی کشورمان و ارزآوری می‌شود.

نظر شما