شناسهٔ خبر: 178803 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی ایران خلاف حقوق بین الملل بوده و مردود است

اصغر سلیمی نماینده مجلس تاکید کرد: فضای اعتراضات در اروپا اختلاف فاحشی با آنچه در ایران رخ داد، دارد. در اروپا دستگیری‌های زیادی صورت می گیرد اما اخبار آن منعکس نمی شود این در حالی است که اگر در ایران اتفاق پیش پا افتاده ای رخ دهد، بزرگنمایی کرده و موضوع را نقض حقوق بشر می دانند.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی با اشاره به تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه اتفاقات اخیر در کشور، گفت: غربی ها کاسه داغ تر از آش شده اند، در کشورهای اروپایی هر هفته شاهد درگیری و اعتصابات هستیم که پلیس برخورد ناشایستی با معترضین دارد، نمونه این رفتار را می توان در انگلیس، فرانسه و آلمان ببینیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس ادامه داد: فضای اعتراضات در اروپا اختلاف فاحشی با آنچه در ایران رخ داد، دارد. در اروپا دستگیری‌های زیادی صورت می گیرد اما اخبار آن منعکس نمی شود این در حالی است که اگر در ایران اتفاق پیش پا افتاده ای رخ دهد، بزرگنمایی کرده و موضوع را نقض حقوق بشر می دانند.

وی بیان کرد: دخالت کشورهای خارجی در امورداخلی ایران خلاف حقوق بین الملل بوده و مردود است. با این حال ما باید نسبت به تحریم های اعمال مقابل به مثل کنیم و درگیری هایی که در کشورهای اروپایی اتفاق می افتد را رسانه ای کرده و نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای ایران این حق وجوددارد که در مقابل اعمال تحریم ها، علیه مقامات کشورهای اروپایی و غربی تحریم هایی اعمال کند و در مجامع بین المللی شکایت خود را از دخالت در امور داخلی به مجامع بین المللی اعلام و پیگیری کند.

نظر شما