شناسهٔ خبر: 178796 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

چرا سرکوب اعتراضات مردمی در فرانسه از سوی مدعیان حقوق بشر محکوم نمی شود

حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به اینکه اروپایی ها باید در مورد میزان تحقق قوانین حقوق بشر در کشورهای خودشان صحبت کنند، گفت: امروزه شاهد سرکوب اعتراضات متعدد مردم در کشورهایی مانند فرانسه هستیم؛ چرا این سرکوبگری، از سوی حامیان و مدعیان حقوق بشر محکوم نمی شود.

به گزارش «نماینده»، سیدجواد حسینی کیا در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی مانند رییس جمهور فرانسه و مسئول سیاست خارجی این اتحادیه نسبت به حوادث اخیر کشورمان، گفت: متاسفانه سران کشورهای اروپایی همواره بر اساس سیاست های ایالات متحده گام برداشته و درصدد براندازی و آسیب رساندن به ملت ایران بوده اند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در مقابل جنگ سخت غربی ها و دوران دفاع مقدس محکم ایستادند تا دست دشمنان به میهن نرسد، ادامه داد: این مهم در حالیست که غربی ها بارها تلاش کردند از طریق جنگ نرم به کشورمان نفوذ کرده و ضربه بزنند اما بصیرت و هوشیاری مردم هر بار آنها را با شکست مواجه کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اروپایی ها باید در مورد میزان تحقق قوانین حقوق بشر در کشورهای خودشان صحبت کنند، افزود: امروزه شاهد سرکوب اعتراضات متعدد مردم در کشورهایی مانند فرانسه هستیم؛ چرا این سرکوبگری از سوی مدعیان حقوق بشر محکوم نمی شود؟.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد اظهارات مقامات اروپایی مانند رییس جمهور فرانسه و مسئول سیاست خارجی این اتحادیه نسبت به حوادث اخیر کشورمان مصداق آب در هاون کوبیدن است./

نظر شما