شناسهٔ خبر: 178794 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

«رزمایش ارس پاسخی قاطعانه به نفوذ صهیونیست‌ها» در آسیای مرکزی بود

صفائی دلوئی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی برگزاری رزمایش ارس را پاسخی قاطعانه به نفوذ صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان و آسیای مرکزی و برنامه‌ریزی برای برخی توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی خواند.

به گزارش «نماینده»، محمد صفایی در مورد رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در منطقه عمومی ارس واقع در شمال استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل برگزار شد، گفت: این رزمایش اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی علت برگزاری این رزمایش را حضور صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان و برنامه ریزی برای برخی توطئه ها علیه جمهوری اسلامی خواند و گفت: صهیونیست‌ها تلاش دارند از این طریق قدرت نفوذ جمهوری اسلامی را در آسیای مرکزی تضعیف کنند اما هرگز موفق نخواهند شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ایران تغییرات مرزی جغرافیایی در منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: این تغییر مرزها در مغایرت با منافع جمهوری اسلامی است لذا جمهوری اسلامی در مقابل این تغییرات به شدت ایستادگی می‌کند. پیام این رزمایش به بدخواهان نظام این است که هر اقدامی که خدشه‌ای به منافع جمهوری اسلامی وارد کند هزینه سنگینی برای دشمنان در پی خواهد داشت.

صفایی افزود: کشورهای همسایه بدانند ایران مقتدر یک حامی بزرگ برای همه کشورهای مستقل و آزادیخواه منطقه خواهد بود و پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه صلح و دوستی و برای دشمنان پاسخ قاطع به هرگونه تهدید بوده است.

به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ ارس روز دوشنبه در راستای اجرای ماموریت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطابق با تقویم ابلاغی سالانه و به منظور ارتقای آمادگی رزمی نیروی زمینی برگزار شد.

عملیات هلی‌برن چتربازی، عملیات تاخت شبانه، عملیات رزمی بالگردها، عملیات پهپادهای رزمی و انتحاری و همچنین احداث پل بر روی رودخانه ارس، تصرف و کنترل جاده‌های مواصلاتی و تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی از بخش‌های مختلف این رزمایش است.

نظر شما