شناسهٔ خبر: 178792 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هوشمند سازی معاینه فنی/ تبدیل مراکز معاینه فنی به خانه های سلامت وسایل نقلیه

معاینه فنی معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تبدیل مراکز معاینه فنی به خانه های سلامت وسایل نقلیه گفت: هوشمند سازی معاینه فنی خودروها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده»، محسن تبریزی مهر، معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهارداشت: گواهی معاینه فنی کاغذی حذف و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی که لینک آن از طریق پیامک به مشتریان ارسال می شود، اجرایی شد همچنین درخواست و صدور همه مجوزهای مراکز معاینه فنی در شهر تهران با همکاری و هماهنگی وزارت کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: با پیگیری های ستاد معاینه فنی پیاده سازی این طرح ها توسط همکاران وزارت کشور انجام و به زودی هوشمند سازی رویه ها در کلانشهر تهران اجرایی خواهد شد. ستاد معاینه فنی اتخاذ این رویکرد جدید را در راستای اهمیت مسائل زیست محیطی و کاهش مصرف کاغذ و به حداقل رساندن چرخه اداری پیگیری کرده است.

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: در رویه جدید صدور گواهی معاینه فنی، پس از انجام آزمون فنی خودروها در سالن معاینه فنی مراجعه کنندگان می توانند به نتایج آزمون خودروی خود از طریق لینکی که با پیامک ارسال می شود به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به بخش های دیگر در مرکز معاینه فنی، دسترسی داشته باشند. ضمناً در لینک اعلامی زمان دقیق اعتبار معاینه فنی خودرو و کلیه سوابق نتایج آزمون در هر زمان قابل فراخوان است.

تبریزی مهر گفت: درخصوص درخواست و صدور مجوز احداث مراکز معاینه فنی با توجه به تاکید دولت مبنی بر هوشمند سازی همه فرایندهای مرتبط با مشتریان، به زودی همه درخواست های متقاضیان از طریق سامانه در دسترس قرار گرفته و کلیه دستگاه های ذیربط مجوزها را به صورت سیستمی صادر خواهند کرد.

تبدیل مراکز معاینه فنی شهر تهران به خانه های سلامت وسایل نقلیه شهر تهران

تبریزی مهر در ادامه اظهار داشت : در حال حاضر شهر تهران از بضاعت ۵۴ خط معاینه فنی در ۱۶ مرکز ثابت و ۷ واحد سیار مختص خودروهای سبک برخوردار بوده که با توجه به صحت و دقتی که در آزمون خودروها در مراکز شهر تهران انجام می گردد این مراکز توانسته جایگاه ویژه های را در اعتماد سازی شهروندان در مقایسه با دیگر مراکز کشور کسب و ایفا کند.

وی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در یک ماه گذشته در مراکز معاینه فنی شهر تهران افزود: نزدیک به ۴۰ درصد از خودروها خارج از الزامات قانونی و بحث جریمه تنها برای کنترل وضعیت ایمنی و فنی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده اند. نتایج این نظرسنجی نشان داد که مراکز شهر تهران از مراکزی صرفا برای انجام معاینه فنی دوره ای، به مراکزی جهت پایش سلامت خودروها تبدیل شده است.

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: خوشبختانه خودروها در سال چندین مرتبه برای کنترل وضعیت ایمنی و فنی و آلایندگی به این مراکز مراجعه می کنند. ضمنا تاکید می شود جهت آسودگی خاطر شهروندان در مراکز شهر تهران کلیه خدمات ارائه شده دارای ضمانت بوده و شهروندان می توانند با اطمینان از خدمات این مراکز جهت کنترل و بررسی سلامت خودروی خود مراجعه کنند.

معاون فنی ستاد معاینه فنی در توضیح دیگر اقدامات در راستای اعتماد سازی و تبدیل مراکز به خانه های سلامت خودرو گفت: علاوه بر تضمین خدمات معاینه فنی در مراکز شهر تهران همه نیاز های تعمیرگاهی و خدمات خودرویی با لحاظ اجتناب از راه اندازی خدمات غیر ضروری و مشابه در محدوده اطراف مراکز معاینه فنی، تمهید و فراهم شده و این خدمات از طریق بخش خصوصی ذیصلاح و دارای توانمندی های لازم با استفاده بهینه از امکانات و فضاهای موجود در مراکز معاینه فنی شهر تهران ارائه می شود.همچنین این خدمات نیز چه در بخش لوازم یدکی و چه در بخش تعمیرات دارای تضمین و گارانتی است.

نظر شما