شناسهٔ خبر: 178765 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گفتگو برای دستیابی به امنیت در آسیا یکی از دستاوردهای اجلاس سیکا

یعقوب  رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایجاد سازوکار برای گفتگو و تعامل جهت صلح و امنیت در آسیا یکی از محورهای کاری اجلاس سیکا بوده است.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضا زاده ، در خصوص اهمیت حضور کشورمان در اجلاس سیکا، گفت: کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا به نوعی یکی از راه های تأمین امنیت منطقه‌ای بوده که از طریق مشارکت همه جانبه حاصل می شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ایجاد سازوکار برای گفتگو و تعامل جهت صلح و امنیت در آسیا یکی از محورهای کاری این اجلاسیه است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو سیکا وسعت جغرافیایی زیادی از آسیا را در برگرفته اند از این رو هم افزایی میان این کشورها می تواند به ثبات منطقه کمک شایانی کند، ادامه داد: به عبارتی تقویت همکاری با هدف تضمین صلح، موضوعی است که امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه امروزه برخی کشورها ایجاد امنیت در منطقه را در گرو همکاری و تعامل با قدرت های فرامنطقه ای می دانند، افزود: این مهم در حالیست که هر کشوری باید به اندازه توان خودش در راستای ایجاد امنیت گام بردارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک جمهوری اسلامی ایران می‌تواند عضو اثر بخشی برای ایجاد همگرایی میان کشورهای منطقه باشد.

نظر شما