شناسهٔ خبر: 178764 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاره سبز برای حضور در منطقه نیازمند همکاری با تهران است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش اروپایی ها برای اعمال تحریم علیه ایران بیانگر تلاش برای اعمال قدرت از دست رفته و گرفتن ژست مقابل کشورمان است.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی ، در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه آلمان و تلاش اروپایی ها برای اعمال تحریم علیه ایران، گفت: برخی از کشورهای اروپایی می خواهند از بهانه ها برای اعمال قدرت از دست رفته خود نَمَدی دست‌وپا کرده تا کلاهی برای خودشان تهیه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اروپایی ها در ضعیف ترین حالت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی قرار دارند و نتوانسته اند مشکلات اروپا را حل کنند.

وی ادامه داد: در زمینه های اقتصادی نیز اروپایی ها قصد داشتند تا اتحادیه اروپا را جایگزین ایالات متحده کنند اما اکنون در موقعیتی هستند که انگلستان از این اتحادیه جدا شده و سایر کشورهای این منطقه نیز نتوانسته اند پس از خروج انگلستان وضعیت تولیدی و فنی خود را به مرحله ای برسانند که این قاره از سایر بخش های اقتصادی و حتی قدرت های نوظهوری مثل چین فراتر برود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در زمینه فرهنگی نیز عملا آنچه تحت عنوان جهانی سازی دنبال می کردند و رژیونالیسم ایدئولوژی اروپایی و توسعه آن را دنبال می کردند را نتوانسته اند به طور مطلوب پیش ببرند و در واقع دچار واگرایی در بخش های مختلف شده اند.

مقتدایی افزود: همه این موارد نشان می دهد آنان تلاش می کنند تا حدی ژست قدرت بگیرند لذا با توجه به موانع و مشکلاتی که در خلیج فارس و داخل اروپا دارند، قصد دارند تا این ژست را در رابطه با قضیه ایران بگیرند در حالی که عملا به انرژی این منطقه نیاز داشته و حضورشان در منطقه نیز نیازمند همکاری با ایران است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اشتباه محاسباتی اروپایی ها می تواند سرعت سقوط این قاره در هماوردی های بین المللی در مقابله با چین، روسیه و آمریکا را شدت ببخشد.

نظر شما