شناسهٔ خبر: 178763 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تشکیل دولت فراگیر مردمی تنها راه برون رفت افغانستان از بحران

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ، گفت: تنها راه برون رفت افغانستان از بحران و سامان یافتن زیرساخت‌های این کشور تشکیل دولت فراگیر مردمی است.

به گزارش «نماینده»، جواد کریمی قدوسی در خصوص لزوم تشکیل دولت فراگیر مردمی در افغانستان، گفت: تنها راه برون رفت افغانستان از بحران ۴۰ ساله و جنگ‌های داخلی تشکیل دولت فراگیر مردمی است، با شکست شوروی و ناتو در افغانستان، مردم این کشور از شر اشغالگران راحت شدند. به همین جهت تاکید و پیشنهاد جمهوری اسلامی برای آرامش در افغانستان تشکیل همین دولت مردمی است تا مردم در پرتو آرامش بتوانند زیرساخت‌های کشور خود را سامان ببخشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی هم پیام داده و هم برای ساخت زیرساخت‌های افغانستان اعلام آمادگی کرده است، این اقدامات در پرتو دولت فراگیر مردمی و گفت‌وگوهای بین الافغانی می‌تواند انجام گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: با کمک همسایگان افغانستان مخصوصا ایران و سازمان ملل این اتفاق خواهد افتاد و کمک بسیار بزرگی در عمران و آبادی این کشور مظلوم همسایه ماست. پیشنهاد ایران خیرخواهانه است و نگاه جریانی و حزبی ندارد. هر قوم افغان با توجه به جمعیتی که دارد باید در دولت فراگیر سهم داشته باشند.

کریمی قدوسی معتقد است: اگر دولت فراگیر مردمی در افغانستان شکل گیرد، رغبتی برای سرمایه گذاران خارجی به خصوص سرمایه گذاران ایرانی ایجاد می‌شود تا به ساماندهی زیرساخت‌های این کشور بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز تاکنون بیش از ۱۰ نشست تخصصی با موضوع افغانستان برگزار کرده است، ارزیابی های انجام گرفته در این جلسات نیز برای تشکیل دولت فراگیر مثبت است.

نظر شما