شناسهٔ خبر: 178742 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

احزاب کارکرد خود را در به‌جز انتخابات در بزنگاه‌های حساس کشور نشان دهند

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است احزاب در کشورمان برای کادرسازی، ارائه گزارش از دستاوردها و حمایت از نامزدهای صاحب کرسی شده اقدام نمی‌کنند از این رو عملکرد منفعلانه‌ای دارند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی، به ارزیابی نقش احزاب در مدیریت شرایط جامعه پرداخت و گفت: احزاب، تشکل ها و انجمن ها در کشور ما نقش و کارکردی که در بسیاری از کشورها برای احزاب تعریف شده است، ندارند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تعداد قابل توجهی احزاب در کشور وجود دارد که به صورت موسمی و در زمان برگزاری انتخابات ها فعالیت دارند و بعد از آن، خبری از آنها نیست، اظهار داشت: این در حالی است که احزاب باید در همه زمان ها در کشورها فعال باشند و حزبی که رئیس جمهور از آن روی کار آمده نسبت به دولت مستقر پاسخگو باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه احزاب باید کادرسازی کنند تا مؤثر باشند، عنوان کرد: احزاب در کشور ما نتوانسته اند چنین نقشی داشته باشند چرا که برنامه ای برای آن ندارند همچنین احزاب باید بعد از پایان دوره یک مجلس یا دولت، از دستاوردهایی که طی این مدت کسب کرده اند، گزارشی ارائه کنند.

علیرضابیگی در ادامه علت اصلی عدم کارکرد احزاب را منفعل بودن آنها دانست و افزود: احزاب، تشکل ها و انجمن ها باید برای حفظ پایگاه های خود تلاش کنند و اگر نامزد معرفی شده آنها صاحب کرسی شد، اسباب تقویت همان حزب نیز شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که این اصالت برای احزاب به وجود نیامده و کارکردی نداشته، نمی توانیم از احزاب انتظار به خصوصی داشته باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی احزاب جایگاه ندارند نمی توانند در بزنگاه های حساس کشور آن را مدیریت کرده و اقدامات آن به گونه ای می شود که در شرایط کنونی نیز دیدیم برخی احزاب بعد از گذشت یک ماه صرفا با بیانیه ای تلاش می کنند، ابراز وجود کنند.

نظر شما