شناسهٔ خبر: 178725 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ناترازی، چالش و مانع جدی ما در حوزه گاز است

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ناترازی چالش و مانع جدی ما در حوزه گاز است و متأسفانه هدررفت انرژی بسیار زیاد است.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۶ مهر) مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش کمیسیون انرژی در مورد ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور اظهار داشت: در جلسه امروز وزیر نفت و نمایندگان نکاتی را مطرح کردند که جان کلام یک حرف بود مبنی بر اینکه ناترازی چالش و مانع جدی ما در حوزه گاز است. البته ما ناترازی را در بانک‌ها، بودجه و نقدینگی هم داریم اما الان به آنها کاری ندارم.

وی متذکر شد: سوابق نشان می‌دهد بارها این موضوعات از تریبون مجلس مطرح شده است و توقع مردم از مجلس و دولت آن است که این مشکل حل و فصل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال ۹۳ مجلس به این موضوع پرداخت و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر مربوط به بهینه کردن سوخت و انرژی در کشور به صورت مفصل مطرح شد و راهکارهایی هم ارائه شد که ما باید ببینیم چرا نمی‌توانیم این قانون را به طور کامل اجرا کنیم.

قالیباف در واکنش به اظهارات وزیر نفت مبنی بر اینکه باید منابع مالی جهت سرمایه گذاری در حوزه گاز تخصیص داده شود، گفت: گفته شد ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی یا ۸۰ میلیارد دلار پول داده شود تا این مشکل حل و فصل شود. آیا شما فکر می‌کنید ۸۰ میلیارد دلار پول وجود دارد که این کار انجام شود؟ همه ما می‌دانیم سالانه انرژی‌های زیادی را هدر می‌دهیم. ما حاضریم دست گدایی به همه دراز کنیم و پول دهیم اما نمی‌خواهیم روند گذشته را اصلاح کنیم.

نظر شما