شناسهٔ خبر: 178720 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

میدان‌داری مطالبات عمومی صرفا توسط احزاب بومی امکان‌پذیر است

حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است احزابی می‌توانند میدان‌دار پیگیری مطالبات عمومی در جامعه باشند که بومی سازی شده و بر اساس آداب و رسوم جمهوری اسلامی شکل گرفته باشند.

به گزارش «نماینده»، حسن جلالی با بیان اینکه اگر احزاب در کشور ما متناسب با آداب و رسوم جمهوری اسلامی شکل می گرفت می توانست در حوادث اخیر میدان‌دار باشد، گفت: اگر احزاب شکل گرفته در کشور ما همچون حزب جمهوری اسلامی بومی سازی می شد، می توانست آحاد جامعه را با خود همراه کرده و اغتشاشات را به سمت آرامش ببرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه احزاب جدیدالتأسیس علیرغم اینکه در کشور ایجاد می شوند اما مدل غربی دارند، عنوان کرد: حزبی که در چارچوب غربی شکل بگیرد نمی تواند در ایرانی که ساختار بومی و محلی دارد مثمر ثمر باشد از این رو احزاب باید متناسب با آداب و آیین ما ایجاد شوند.

وی ادامه داد: احزاب در کشورهای غربی از بالا به پایین عمل کرده و نظرات رأس هرم به کف هرم تحمیل می شود در حالی که ذات احزاب، تشکل ها و انجمن ها به گونه ای باشد که نظرات مردم را از کف هرم به رأس هرم برساند.

جلالی در ادامه با اشاره به دستور انحلال حزب جمهوری اسلامی از سوی امام(ره)، اظهار کرد: ساختار این حزب نیز از زمانی به بعد دیگر متناسب با آداب و آیین جمهوری اسلامی نبود لذا دستور انحلال آن داده شد.

وی که کارنامه عضویت در جبهه پایداری انقلاب اسلامی را در سوابق خود دارد، با بیان اینکه زیرساخت اولیه احزاب اشتباه است، گفت: لازم است مردم مطالبات خود را به احزاب منتقل کنند و از طریق آنها به رأس حاکمیت برسد همچنین باید به احزابی بها داده شود که صرفا در زمان انتخابات فعال نباشند بلکه بر اساس آیین نامه ای، فعالیت های دائمی داشته باشند تا برای مردم قابل اعتماد شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که حزبی تشکیل شود که مردم نقطه عطف آن باشند و با آداب و آیین جمهوری اسلامی نیز در آن رعایت شده باشد، آنها خواهند توانست در جامعه میدان داری کرده و در ایجاد آرامش در کشور نیز مؤثر باشند./

نظر شما