شناسهٔ خبر: 178719 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همکاری اعضای سیکا موجب رفع تهدیدات و استفاده از فرصت‌ها در آسیا می‌شود

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس گفت: همکاری اعضای سیکا ظرفیت خوبی برای تحقق اهداف مشترک و چندجانبه در آسیا تلقی می شود.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری در خصوص اهمیت برگزاری اجلاس سیکا با حضور مسئولان کشورمان، گفت: فعال بودن کشورهای عضو این پیمان منطقه ای می تواند سبب پررنگ شدن نقش آسیا در موضوعات جهانی شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدات مشترکی وجود دارد که برای دستیابی یا رفع به آنها نیاز به همکاری و تعامل است، اظهار کرد: بنابراین می توان گفت که مجموعه سیکا سازوکار خوبی برای تبادل نظر و همگرایی میان کشورها مسحوب می شود.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد تغییر و تحولات زیادی در قاره آسیا هستیم و این مهم در حوزه سیاسی، اقتصادی و امنیتی مشهود است، ادامه داد: در واقع شاهد شکل گیری قدرت های نوظهور در آسیا هستیم که می توانند موجب از بین رفتن یکجانبه گرایی و همچنین ایجاد بستری برای عبور از تحریم های یکطرفه غرب علیه کشورهای مستقل باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه پیوندهای مشترک تاریخی و فرهنگی میان کشورهای آسیایی وجود دارد که می تواند تکیه گاه خوبی برای اقدامات مشترک محسوب شود، افزود: بر این اساس سیکا ظرفیت خوبی برای تحقق اهداف مشترک و چندجانبه تلقی می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک امروزه همه کشورها دریافته اند توسعه پایدار در گرو هم افزایی و انجام اقدامات جمعی است که خوشبختانه ظرفیت بهره مندی از این مولفه در سیکا وجود دارد.

نظر شما