شناسهٔ خبر: 178718 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاهد افول یکجانبه‌گرایی ایالات متحده در منطقه هستیم

علی علیزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد افزایش توان رزمی و تقویت تعامل با کشورهای دنیا یکی از اهداف برگزاری رزمایش مشترک دریایی با مشارکت بیش از ۳۰ کشور است.

به گزارش «نماینده» علی علیزاده، در رابطه با اهمیت برگزاری رزمایش مشترک دریایی با مشارکت بیش از ۳۰ کشور در آینده نزدیک از سوی کشورمان، گفت: با توجه به حضور کشورهای بزرگی مانند ایران، روسیه و چین در این رزمایش، می توان اذعان کرد این قدرت ها دارای همبستگی در حوزه های مختلف از جمله دفاعی هستند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری چنین رزمایش بزرگی نشان دهنده افول یکجانبه گرایی است، اظهار کرد: در واقع برخی کشورهای متجاوز درصدد قدرت نمایی در منطقه هستند که نمی توان چنین موضوعاتی را بپذیریم.

وی با بیان اینکه افزایش توان رزمی و همچنین تعامل و همکاری میان کشورهای حاضر در این رزمایش یکی دیگر از اهداف پیش بینی شده است، ادامه داد: در واقع چنین رزمایش‌های مشترک و مرکبی بستر خوبی برای تمرینات نظامی میان کشورهایی است که به دنبال هم افزایی هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد جمهوری اسلامی ایران عضو پیمان های مختلفی مانند شانگهای قرار دارد که یکی از ابعاد آن تقویت بنیه دفاعی و نظامی میان کشورهای عضو است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید یادآور شد برگزاری رزمایش مشترک دریایی با مشارکت بیش از ۳۰ کشور بیانگر توان دیپلماسی ایران در حوزه دفاعی است.

نظر شما