شناسهٔ خبر: 178641 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

۲۰ درصد از بودجه آموزش شوراها در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار می‌گیرد

سروری رئیس شورای عالی استان‌ها، گفت:۲۰ درصد بودجه آموزش شوراهای سراسر کشور از سوی وزارت کشور در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری در آغاز دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک میلاد حضرت رسول (ص)، گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم راه پیامبر (ص) را ادامه دهیم و در این مسیر سربلند باشیم. خوشبختانه تعامل مؤثر و ارزشمندی میان شورای عالی استان‌ها با وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است. در موضوع آموزش شورای عالی استان‌ها این امر به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار با همکاری وزارت کشور تعریف شده و در موارد مختلف قانون به این نهاد اشاره کرده است.

وی افزود: در قانون درآمدهای پایدار هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده، لذا ما با حساسیت و وسواس این موضوعات را دنبال می‌کنیم تا نکته‌ای از قلم نیفتد و نیاز به بازگشت به عقب نباشد.

سروری ادامه داد: پس از بررسی دو موضوع آموزش و درآمدهای پایدار و نظر مثبت نمایندگان شورای عالی استان‌ها امیدواریم در جلسه‌ای با وزارت کشور بتوانیم این موضوعات را تکمیل و به جمع‌بندی نهایی برسیم. در بحث ساختار و موضوعات مرتبط با آن نیز به توافقات خوبی با دولت رسیده‌ایم. با توجه به این مسائل امیدوارم موانعی که در راه رسیدن به شورای عالی تاثیرگذار و قوی در گذشته وجود داشته، رفع شود و از این فرصت طلایی بهره بگیریم و چفت و بست‌های تشکیلاتی شورای عالی استان‌ها و فرآیندهای طولانی آن را بهبود دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در تفاهم با وزارت کشور مقرر شده ۲۰ درصد از بودجه آموزش شوراها مستقیما در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد، افزود: این موضوع بیانگر تثبیت نقش شورای عالی استان‌ها در مسئله آموزش شوراهای سراسر کشور است؛ البته در تلاش هستیم این سهم را با رایزنی به ۳۰ درصد افزایش دهیم که این خود پایه بودجه‌ای شورای عالی استان‌ها در سال‌های بعد را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: نقش شورای عالی استان‌ها در قانون درآمدهای پایدار و موضوع آموزش شوراها اتفاق مبارکی است و موجب امیدواری ما خواهد شد تا رفته رفته مشکلات را حل و فصل کنیم و به نقطه‌ای برسیم که شورای عالی استان‌ها در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

نظر شما