شناسهٔ خبر: 178635 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نوش‌آبادی: ایران از طریق نهادهای بین المللی تنبیه رسانه‌های معاند را دنبال کند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران باید از تمام ظرفیت های خود برای جلوگیری از دروغ پراکنی و اخبار کذب رسانه های فارسی زبان خارج از کشور استفاده کند.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دروغ پراکنی رسانه‌های فارسی زبان اظهار داشت: در عرف دیپلماتیک زمانی که کشوری در مسائل سیاسی تحدی های انجام دهد و در مسائل سیاسی یک کشور ورود کند وزارت خارجه هر کشوری مکلف است تا سفیر کشور مورد نظر را فرا بخواند و مراتب اعتراض خود را به آن کشور اعلام کند.

وی افزود: در فضای کنونی فراخواندن سفرا در همه زمینه ها پیشرفت داشته است یعنی امروزه فراخواندن سفیر و اعتراض معطوف به مسائل سیاسی نیست و در و در مسائلی همچون فرهنگی اجتماعی اقتصادی و غیره نیز می توان سفیر یک کشور را احضار کرده و به آن کشور اعتراض کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این درست نیست که کشوری خاک خود یا امکانات رسانه‌ای اش را در اختیار تروریست‌های رسانه‌ای قرار دهد و یا رسانه دولتی خود را آزاد بگذارد تا علیه کشوری اقدام به انتشار دروغ و اخبار کذب انجام دهد.

نوش آبادی تصریح کرد: وزارت خارجه باید سفیر انگلستان را احضار کند و مراتب اعتراض ایران نسبت به اقدام رسانه های فارسی زبان که از امکانات دولت انگلستان در جهت دروغ پراکنی استفاده می کنند اعلام کنند و همچنین از طریق نهادهای بین المللی تنبیه این رسانه‌ها را دنبال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در مذاکرات با عربستان فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی نیز دیده شود بیان داشت: باید به کشور عربستان یادآوری شود که اگر می‌خواهد روابط خود را با ایران ترمیم کند بایستی دست از خصومت و دشمنی های خود در همه زمینه‌ها از جمله رسانه بردارد زیرا امروز کشوری که نیاز به ترمیم روابط دارد عربستان است.

نوش آبادی گفت: ایران باید از تمام ظرفیت های خود استفاده کند تا مانع از دروغ پراکنی و اخبار کذب رسانه های فارسی زبان شود زیرا این رسانه‌ها با اقدامات مخرب خود امنیت ملی ایران را به مخاطره انداخته اند.

نظر شما