شناسهٔ خبر: 178628 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هیچ کشوری حق تغییر نقشه سرزمینی و مرزهای ایران را ندارد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تاسیس اولین سرکنسولگری ایران در کاپان ارمنستان، گفت: این سرکنسولگری ایجاد شد تا همه بدانند که هیچ کشوری حق تغییر نقشه سرزمینی و مرزهای ایران و حق تعرض به مرزهای ایران را ندارد.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی با اشاره به تاسیس اولین کنسولگری ایران در کاپان ارمنستان، گفت: ایران به تغییرات ژئوپلوتیک و جغرافیایی قائل نیست و مخالف هر کشوری هستیم که بخواهد نقشه سرزمینی کشور ما را به هم زند. مرزها و همسایگان کشور ما مشخص است و به هم زدن نظم جاری و تغییر مرزها به مصلحت نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران با آذربایجان و ارمنستان رابطه دیرینه دارند و از طریق گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی تبادلات و همکاری های اقتصادی و تجاری را دنبال می‌کند و تغییری در مرزها نباید رخ دهد چراکه موقعیت اقتصادی ایران را تضعیف می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: بنابراین امر بدیهی است که ایران به دنبال تثبیت مرزهای خود باشد، بر همین اساس اولین سرکنسولگری خود را در شهر کاپان ارمنستان ایجاد کردیم چرا که این مرز باید ابقاء شود و هیچ کس حق تعرض به آنجا را ندارد.

نوش آبادی معتقد است: طرح هرگونه ادعاهای ارضی جدید، در امتداد منافع رژیم صهیونیستی و گسترش نفوذ سرطانی آن در منطقه است. ایجاد معبر یا دالان جدید با منافع جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد و همچنین باتوجه به حذف جمهوری اسلامی ایران از تمامی معادلات انرژی و ترانزیت منطقه، می‌بایست جمهوری اسلامی ایران بطور رسمی طرح چنین ادعاهایی را محکوم کند.

نظر شما