شناسهٔ خبر: 178599 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زمین برای ساخت ۲میلیون و هفتصد هزار خانه تأمین شده است

مسکن مهر ایری گفت: متأسفانه انسجام کافی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف برای اجرای قانون جهش تولید مسکن وجود ندارد که همین امر موجب شده است اقدامات انجام‌شده از برنامه تا حد زیادی عقب باشد.

به گزارش «نماینده»، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی خبر داد و گفت: این نشست در محل وزارت راه برگزار شد و مسئولان وزارت راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی مسئولان وزارت راه درباره اقدامات صورت‌گرفته درباره قانون جهش تولید مسکن، گفت: طبق این گزارش حدود 5 و نیم میلیون متقاضی در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین اطلاعات نزدیک به 95 درصد از این متقاضیان ارزیابی شده است و 5 درصد آنها تعیین تکلیف نشدند که قرار است در کوتاه‌ترین زمان این بخش نیز ارزیابی شوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ماده 11 قانون جهش تولید مسکن درباره تأمین زمین، گفت: همچنین طبق گزارش ارائه‌شده تاکنون برای ساخت حدود دو میلیون و 700 هزار خانه تأمین زمین صورت گرفته است. در بخش تسهیلات نیز تنها 5.5 درصد از سهم 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات تخصیصی به بانک‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت شده است.

نظر شما