شناسهٔ خبر: 178556 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تدابیر لازم برای تامین گاز و سوخت در فصل سرما اندیشیده شده است

موسی احمدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده در فصل سرما مشکلی برای تامین گاز و سوخت وجود نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، موسی احمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مدیریت مصرف و تامین گاز و برق در آستانه فصل سرما، بیان کرد: یکی از دغدغه های کلان ملی این است که در آستانه فصل زمستان برنامه ریزی های لازم برای رفع مشکل کمبود گاز صورت گیرد. برای اینکه بتوانیم این مشکل را بر طرف کرده و مردم در مناطق شمالی کشور در برف و باران با مشکل مواجه نشوند، یکسری سیاست گذاری هم از طرف دولت و هم از طرف کمیسیون انرژی صوت گرفته است.

بهینه سازی مصرف گاز باید با جدیت دنبال شود

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت نفت بحث مدیریت تولید را در اولویت قرار داده و بر اساس آخرین گزارش های واصله گفته شده به نحوی بحث تولید مدیریت خواهد شد تا در آینده مشکل خاصی در این حوزه ایجاد نشود. اما دولت باید بر روی بهینه سازی مصرف گاز تمرکز کند. متاسفانه گاهی در شهرستان ها یا مراکز شهر برخی از افراد مصارف بالایی داشته و بهینه سازی مصرف توجه ای ندارند. برای این کار گامی که برداشته شد بحث قیمت گذاری پلکانی بود. این طرح تاثیراتی داشته و می تواند بر روی مشترکان پرمصرف تاثیر بگذارد تا مصارف خود را کاهش دهند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دستگاه ها و سازمان ها و مراکز بزرگ نیز باید به فکر بهینه سازی مصرف باشند. استفاده از پنجره های دوجداره و سیستم های گرمایشی استاندارد در مدیریت مصرف موثر است. همان طوری که برنامه ریزی خوبی برای مدیریت مصرف برق در تابستان صورت گرفت و ما کم ترین مشکل را در حوزه برق داشتیم ان شاءالله در فصل زمستان نیز در حوزه گاز با مشکل روبه رو نخواهیم شد. بر اساس گزارش های ارائه شده و حساسیتی که کمیسیون انرژی داشته است انتظار می رود در فصل سرما مشکلی در حوزه گاز و سوخت نداشته باشیم.

نظر شما