شناسهٔ خبر: 178533 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برخورد با جوانان معترض در خیابان متفاوت با آشوبگران باشد/ آمریکا نمی‌تواند میان اقوام ایران گُسل ایجاد کند

ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هدف اغتشاشگران موضوع فوت یک دختر جوان یا حجاب نیست، گفت: آنها قصد دارند پایه‌های نظام را متزلزل کنند از این رو فوت این دختر جوان را دستآویزی برای آن قرار داده‌اند.

به گزارش «نماینده»، احسان ارکانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اغتشاشات اخیر را فصل الخطاب تمام موضع گیری ها و عملکردها دانست و گفت: مقامات جمهوری اسلامی باید بعد از این بر اساس، جمله به جمله فرمایشات ایشان اقدام کنند تا ولایتمداری خود را به اثبات برسانند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مواضع رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی اخیر مجلس، اظهار کرد: موضوع درگذشت مهسا امینی بسیار ناراحت کننده بود و هیأت ویژه بررسی باید این موضوع را تا حصول نتیجه قطعی پیگیری و گزارش جامع و بدون ابهامی از آن ارائه کند اما تا پیش از این گزارش، کسی نباید عجولانه اظهار نظر و قضاوت داشته باشد.

وی در ادامه این موضوع را دستآویزی برای ایجاد اغتشاش از سوی عناصر فرصت طلب وابسته به گروه های معاند و تجزیه طلب در بسیاری از نقاط کشور دانست و افزود: این گروه های معاند باعث شدند صحنه اعتراضات به اغتشاش تبدیل شده و به شهادت تعدادی از نیروهای حوزه انتظامی و بسیج بیانجامد.

ارکانی در ادامه تأکید کرد: در این حوزه برای کنترل فضای موجود لازم است مرزبندی همه خواص، مسئولان و سیاسیون با خط دخالت بیگانگان و به ویژه آمریکا به عنوان دشمن نظام در حوادث اخیر روشن شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه دشمن همواره تلاش دارد در مناطق حساس باعث ایجاد گسل قومیتی، مذهبی و سیاسی شود، عنوان کرد: رهبر معظم که خود سال ها میان قوم بلوچ زندگی کرده و حتی با کُردها نیز مأنوس بودند، فرمودند که این دو قوم نسبت به جمهوری اسلامی وفادار هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دعوای دشمنان نظام بر سر فوت یک دختر جوان یا موضوع حجاب نیست، گفت: بسیاری از افرادی که شاید حجاب کاملی هم نداشته باشند از طرفداران نظام بوده و با هر ظاهری در مراسم های مختلف شرکت می کنند لذا هدف اغتشاشگران ایجاد اغتشاش و تزلزل پایه های نظام است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اجرای فرمایش رهبری در نوع مواجهه با نوجوانان و جوانانی که صرفا در خیابان اعتراض کرده و بازداشت شده اند، خاطرنشان کرد: نحوه برخورد با این افراد باید متفاوت با آشوبگرانی باشد که سردسته این اغتشاشات بوده و اقدام به سلاح کشیدن روی مردم و تخریب اموال عمومی کرده اند.

نظر شما