شناسهٔ خبر: 178520 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

خانی: اعتراض حق قانونی مردم است/دولت تا جای ممکن در جهت تحقق مطالبات مردم گام بردارد

علی اصغر خانی یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت وظیفه دارد مطالبات مردم را بشنود و تا جای ممکن در جهت تحقق آن گام بردارد اما مردم نیز باید آگاه باشند تا دشمن از مطالبات آنها سواستفاده نکند.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر خانی با تاکید بر ضرورت پذیرش اعتراض های قانونی و ایجاد بسترهای آن، بیان کرد: بالاخره مردم بعضا انتقادها یا مطالباتی دارند که انتظار تحقق آن را دارند. برخی از سیاست ها ممکن است با مطالبات بخشی از مردم همخوانی نداشته باشد و جمعی از مردم ممکن است نظر مخالفی نسبت به سیاست های دولت داشته باشند. این حق قانونی مردم است که ما به آن ها فرصت دهیم تا حرف ها، مطالبات و نظرات خود را بیان کنند.

قطعا همه تصمیمات دولت ها درست نیست

وی در ادامه اظهار کرد: ما در ایران به مطالبات مردم احترام می گذاریم و معتقد هستیم که نباید نظرات مردم را نادیده گرفت. قطعا همه تصمیمات دولت ها درست نیست و برخی از روش ها ممکن است غلط باشد. ما باید در مسیری گام برداریم که رضایت مردم حاصل شود و مشکلات مردم را حل کنیم. اما اینکه بعضا اعتراض ها و مطالبات مردم به خشونت تبدیل شده و به اموال عمومی که متعلق به خود مردم است آسیب وارد می شود شرایط متفاوت است.

نمانیده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیان مطالبات حق قانونی مردم است و باید مسیر قانونی خود را طی کند، تصریح کرد: دولت باید مطالبات به حق مردم را بشنود و در حد توان خود در راستای تحقق آن گام بردارد. مردم نیز باید مراقبت کنند تا کسانی که این کشور را دوست ندارند و خواستار پیشرفت و وحدت کشور نیستند از مطالبات آنها سوءاستفاده نکنند و دست به خشونت، آسیب و تخریب نزنند که این رویه در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست.

هیچ فرهنگی پذیرای خشونت برای مطرح کردن مطالبات نیست

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: در هر فرهنگ و ایدئولوژی کسی نمی پذیرد که برای تحقق مطالبات مسیر خشونت انتخاب شود. هم مجلس و هم دولت و هم مردم باید کمک کنند تا بستری قانونی مناسب برای شنیده شدن صدای مطالبات مردم فراهم شود. یک کار گروهی باید در این زمینه شکل بگیرد. نمایندگان مجلس نیز نباید حرف خود را بزنند بلکه باید حرف مردم و مطالبات مردم را دنبال کنند. اگر ما حرف خودمان را بزنیم در حق مردم خیانت کرده ایم. مجلس، دولت و مردم باید یکدیگر را درک کنند. اگر یکدیگر را درک نکنیم دیگران از شرایط سوءاستفاده می کنند. این واضح است که سایر کشورها خوبی ما را نمی‌خواهند.

خانی در پایان افزود: هیچ کشوری منافع خود را به منافع کشور دیگری نمی فروشد حتی کشورهایی که روابط خوبی باهم دارند زمانی که پای منافع ملی‌شان وسط بیاید دوست خود را فراموش می کنند. افرادی که از اغتشاشات دفاع می کنند دشمن همه ما هستند. ما باید به این موضوع دقت لازم را داشته باشیم.

نظر شما