شناسهٔ خبر: 178512 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

جلسه رای اعتماد مجلس به زاهدی‌وفا با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور رییس جمهور در روز سه‌ شنبه ۱۲ مهر ماه خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس یادآور شد: جلسه بررسی صلاحیت محمد هادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس روز سه شنبه ۱۲ مهر برگزار می شود و آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور برای دفاع از این وزیر پیشنهادی در جلسه مجلس حضور می یابد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی زاهدی وفا را از مدیران متعهدو توانمند کشور برشمرد و گفت: وی برنامه های مدونی را برای مدیریت و ارتقای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه کرده است که می تواند رای اعتماد از مجلس بگیرد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ابتدا نظر کمیسیون تخصصی درباره برنامه های ارایه شده وزیر به نمایندگان ارایه می شود و سپس رییس جمهور به دفاع از توانمندی و برنامه های وزیر پیشنهادی می پردازد و سپس نمایندگان موافق و مخالف به قید قرعه دیدگاههای خود در باره نقاط قوت و ضعف برنامه های ارایه شده بیان می کنند و در نهایت وزیر پیشنهاد شده باید ضمن دفاع از برنامه های خود، به ابهامات و سوالات و انتقادات نمایندگان پاسخ دهد.

زاهدی وفا برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می بایست رای موافق اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه علنی مجلس را به دست آورد؛ رای گیری در جلسه رای اعتماد به صورت مخفی و با ورقه است.

محمدهادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، رییس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای‌عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیز بوده است.

در سوابق مدیریتی زاهدی وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای‌عالی تحقیقات و فناوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای‌عالی انرژی دیده می‌شود.

زاهدی وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای‌عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای‌عالی تدوین برنامه پنجم، شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای‌عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیرنفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با معرفی رییس‌جمهور به‌عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی شده است.

جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

نظر شما