شناسهٔ خبر: 178488 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چمران:دشمن به دنبال ضربه به وحدت ملی است/جوانان مراقب دام‌های تبلیغاتی دشمن درفضای مجازی باشند

چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ضربه به وحدت ملی در کشور است، گفت: فضای مجازی باید بستر ترویج مروت، انسانیت و ترحم و نه بستری برای خشونت زایی باشد.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: در حال حاضر اصلی‌ترین مسئله در کشور ما موضوع وحدت ملی است؛ چراکه دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته که میان اقشار مختلف جامعه و مردم شکاف ایجاد کند و آنها را به دو یا چند گروه تقسیم کرده و اهداف خود را پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوادث اخیر برخی از جوانان با اغفال دشمنان در مسیری قرار گرفتند که به وحدت ملی آسیب‌زد، گفت: توهین به باورهای مذهبی و پرچم مقدس جمهوری اسلامی که نماد وحدت ملی است، از جمله اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مسائل هویتی در پیشگیری از این حوادث بسیار حائز اهمیت است، گفت: موضوعات فرهنگی در ذیل مسائل هویتی قرار دارد و باید ابعاد مختلف مورد سنجش قرار گیرد که شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

چمران خاطرنشان کرد: فضای مجازی ریشه بسیاری از اتفاقات پیش‌آمده است و متاسفانه بسیاری از کارها باید از قبل در حوزه‌های مختلف مانند آموزش و فرهنگ صورت می‌گرفته که یا انجام نشده و یا رها مانده است. دشمن تلاش می‌کند که واقعیت‌ها دیده نشود و به نظر من رسانه‌ها در نشان دادن اصل ماجرا و واقعیت بسیار نقش پررنگی دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در اغتشاشات اخیر میزان خشونت نسبت به حوادث و اغتشاشات گذشته بیشتر بوده است، گفت: متاسفانه برخی از جوانان بدون تجربه در دام تبلیغاتی دشمن گرفتار شدند و دست به آسیب‌هایی زده که برخی جبران‌ناپذیر است. افراد جامعه باید مراقب دام‌های تبلیغاتی معاند باشند. به نظر من باید در جهت پیشگیری از ایجاد شکاف در وحدت ملی و اجتماعی هر چه بیشتر اقدام شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: جامعه‌شناسان راهکارهای خوبی برای پیشگیری از ایجاد شکاف‌های ملی دارند و می‌توانیم از راهکارهای آنها بهره‌مندشویم، همچینین باید بتوانیم محور فضای مجازی را در مسیر اصلاح قرار دهیم، چراکه متاسفانه فضای مجازی به سمت خشونت‌زایی پیش رفته در حالی که باید مروت، انسانیت، ترحم و... در دل جوانان و نوجوانان ریشه کند و رشد یابد همچنین توجه به مسائل دینی هم در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما