شناسهٔ خبر: 178433 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برنامه‌های حوزه شهری به ویژه برای تعیین ساعت طرح ترافیک باید از یک ثبات و پایداری برخوردار باشد

طرح ترافیک عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه تغییر ساعت طرح ترافیک در نیمه دوم سال به دلیل افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در سطح معابر و تغییر ساعت رسمی اعمال شده است تاکید کرد که برنامه‌های حوزه شهری باید از یک ثبات و پایداری برخوردار باشد تا خانواده‌ها بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش «نماینده»، سیدعلی یزدی خواه ، در مورد افزایش ناگهانی ساعت طرح ترافیک در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، گفت: آنچه مسلم است برنامه‌های حوزه شهری به ویژه برای تعیین ساعت طرح ترافیک بهتر است از یک ثبات و پایداری برخوردار باشد تا خانواده‌ها بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی کرده و امور روزمره زندگی خود را تنظیم کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدام به دلیل تغییر ساعت رسمی در نیمه دوم سال و کوتاه شدن روز صورت گرفته است ضمن اینکه با آغاز مهرماه شاهد افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در سطح معابر نیز هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ممکن است شهرداری برای کاهش بار ترافیک، کنترل ترددها و کمک به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ناچار به اعمال تغییراتی در ساعت طرح ترافیک شده باشد، کما اینکه در ایام آخر سال به لحاظ خرید شب عید یا ایام ماه مبارک رمضان و مراسم شب‌های قدر برای سهولت تردد شهروندان تغییراتی در ساعات جابجایی اعمال می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته بهتر است این نوع برنامه‌ریزی‌ها از قبل اعلام شود تا مردم بتوانند این تغییرات را در برنامه روزمره زندگی خود اعمال کنند اما این تغییر ناگهانی از این بابت که در جهت سهولت تردد برای شهروندان ایجاد شده قابل توجیه است.

نظر شما