شناسهٔ خبر: 178348 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

هم افزایی مردم، راهپیمایی بزرگ اربعین را رقم زد

سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در بازدید از خدمات موکب علی ابن موسی الرضا علیه السلام گفت: حدود ۲۰ روز گذشته از این موکب بازدید داشتم و امروز که مجدداً وارد این موکب شدم، واقعاً شاهد یک حرکت جهادی در این موکب هستم.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری با بیان اینکه حرکت جهادی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری به این معناست که کیفیت و سرعت با هم تلفیق شوند، اظهار کرد: ما در موکب علی ابن موسی الرضا (ع)، کیفیت و سرعت خدمات را همزمان مشاهده می کنیم. در این جا کار چند ماه در چند روز صورت می‌گیرد و زائرین از خدمات با کیفیت بالا بهره‌مند می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: این امر جز کار شبانه‌روزی عاشقانه نیست و امکانات، دسترسی‌ها، سرمایش و گرمایش، اسکان و پذیرایی و خدماتی که زائر در زمان اسکان به آن نیاز دارد، به بهترین نحو آماده شده است؛ این اقدامات با مشارکت مردم صورت گرفته که از نکات مثبت این موکب به شمار می‌رود و امیدواریم که در همه ماموریت‌های شهرداری شاهد این چنین اقدامات جهادی توسط بسیجیان شهرداری تهران باشیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تغییراتی که بعد از چندسال تعطیلی ایجاد شده بود و با توجه به گرمای شدید عملا مردم روز خواب و شب‌رو شده‌اند و تمام ساز و کارهای خدمت‌رسانی جابجا شده است؛ با این وجود جمعیتی که حضور پیدا کردند، اعجاب برانگیز است.

وی بیان کرد: اگر همه مردم با تمام وجودشان در این کار بزرگ مشارکت نمی‌کردند، دولتی قادر به سرویس دهی به این خیل عظیم زوار نبود.

بنا بر اعلام سایت شهر، سروری افزود: هم افزایی مردم، راهپیمایی بزرگ اربعین را رقم زده و به اعتقاد من بزرگترین لجستیک تاریخ در این راهپیمایی شکل گرفته که نه توسط دولت ها و ارتش ها، بلکه توسط مردم، عشایر، روستایی ها و حتی افرادی که در فقر هستند اما محبت امام حسین علیه السلام را دارند، صورت گرفته‌ است؛ آنان همه دارایی های خود را برای کیفیت بخشی به مراسم بزرگ اربعین به کار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، علیرضا نادعلی - سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در بازدید از فعالیت‌های شهرداری تهران در حرمین کاظمین، ضمن تشکر از خدمات نیروهای شهرداری تهران در مرقدهای منور در راستای خدمت به زوار اباعبدالله (ع) در آئین اربعین، اظهار کرد: حدود ۱۱۰ نفر از دوستان و همکاران ما از مجموعه‌های خدمات شهری و فرهنگی در این محل از مناطق ۱۶ و ۱۹ حضور داشتند.

نادعلی افزود: این تیم به طور خستگی ناپذیر و بی‌وقفه مشغول خدمت رسانی بوده و ارتباط خوبی نیز با عتبه مقدس امامین کاظمین ایجاد شده است که می‌توان از آن در مراسم سال بعد نیز بهره برد. این اتفاق خوشایندی است که تاکنون در تمامی بازدیدها از جمله نجف اشرف، سامرا و در این محل شاهد آن بوده‌ایم.

بنا براعلام دفتر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: همکاران ما خالصانه با وجود کمترین امکانات و اسباب مورد نیاز، انجام وظیفه می‌کنند. نکته اصلی سیل خروشان مردم است که در اینجا حضور یافتند و امیدواریم که این حضور برای همکاران زحمتکش ما مایه برکت باشد.

نظر شما