شناسهٔ خبر: 178346 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نظام توزیع ما فشل است/ باید وزارت بازرگانی تشکیل شود

زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید وزارت بازرگانی تشکیل شود تا ما یک وزارتخانه تخصصی برای تنظیم بازار داشته باشیم.

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع، با اشاره به اینکه بنده موافق تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی هستم، اظهار داشت: وزارت بازرگانی یکسری وظایف داشت که بعد از ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت، آن وظایف از جمله تنظیم بازار به یک وزارتخانه غیرتخصصی سپرده شده است.

وی بیان کرد: وظایف بخش بازرگانی در حال حاضر مغفول مانده است و وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی به جای آنکه به وظایف خودشان بپردازند، مشغول تنظیم بازار هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز وضعیت نظام توزیع ما فشل است و همین مسئله منجر به افزایش قیمت‌ها شده است. متأسفانه نظارت و کنترل خوبی بر بازار انجام نمی‌شود.

زارع گفت: بنده تصور می‌کنم اگر وزارت بازرگانی به همان سیاق قبلی تشکیل شود، نظام توزیع ما ساماندهی می‌شود و قطعاً می‌توان روی بحث نظارت بر بازار هم بهتر عمل کرد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید وزارت بازرگانی تشکیل شود تا ما یک وزارتخانه تخصصی برای تنظیم بازار داشته باشیم. البته این مسئله نیازمند کار کارشناسی دقیق است و در نهایت مجلس در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

کد خبر 5589713

نظر شما