شناسهٔ خبر: 178322 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران برای توسعه مناطق در پی افزایش اختیار استانداران

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است توسع مناطق با افزایش اختیار استانداران به راحتی محقق می‌شود و انگیزه مردم و سرمایه‌گذاران نیز به دلیل کاهش نگرانی از بروکراسی اداری در پایتخت، افزایش خواهد یافت.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی با اشاره به اهمیت افزایش اختیار مدیران استانی و به ویژه استانداران، گفت: تا کنون علیرغم تلاش دولت ها و شعارهایی که برای افزایش اختیار استانداران داده شد، عملا خروجی در این خصوص مشاهده نکردیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس در زمان بررسی بودجه تلاش کرد که افزایش بودجه مناطق کم برخوردار را افزایش دهد، اظهار کرد: مجلس با افزایش بودجه استان ها و به ویژه مناطق کمتربرخوردار و تأکید بر تفویض اختیار بیشتر به استان ها، حجت را بر دولت تمام کرد و امروز نوبت آنها است که برای توسعه مناطق، افزایش اختیار استانداران را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به نکات مثبت افزایش اختیار استانداران، عنوان کرد: استانداران بیش از مسئولان پایتخت درباره نوع درآمدها، هزینه ها و ظرفیت های منطقه خود آگاه هستند که اگر اختیار بیشتری در این حوزه داشته باشند می توانند به توسعه مناطق تحت پوشش خود کمک کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس نسبت به تفویض اختیار به استانداران بسیار حساس بوده و تأکید دارد، خاطرنشان کرد: مردم و سرمایه گذاران بعد از افزایش اختیار استانداران است که انگیزه کافی برای توسعه مناطق را خواهند داشت چرا که دغدغه گیر افتادن در بروکراسی اداری پایتخت را ندارند

نظر شما