شناسهٔ خبر: 178309 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هر اقدام منفی علیه ایران به ضرر مذاکرات و آژانس تمام می شود

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به هر حال هر اقدام منفی در قبال ایران به ضرر مذاکرات و همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تمام می شود.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی ، با اشاره به نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای پرونده هسته ای ایران گفت: از آنجایی که مذاکرات به دلیل زیاده خواهی و بدفهمی های طرف غربی و به خصوص آمریکا، دچار رکود شده است، طبیعی است که غرب از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای اعمال فشار به ایران استفاده کند تا تهران پای میز مذاکرات امتیازات بیشتری بدهد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس ادامه داد: اینکه قطعنامه ای صادر شود بستگی به محتوای گزارش دبیر کل آژآنس دارد، اگر در گزارش به موارد همکاری بیشتر اشاره شود طبیعتا دست آنها برای صدور قطعنامه بسته می شود اما اگر نیت این باشد که فشار بیشتری به ایران وارد شود و گزارش جنبه های منفی ها، کمبود ها و کاستی ها را بزرگ نمایی کند، امکان صدور قطعنامه علیه ایران قوت می گیرد.

وی تاکید کرد: به هر حال هر اقدام منفی در قبال ایران به ضرر مذاکرات و همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تمام می‌شود. به هر میزان ایران تحت فشار بیشتری قرار گیرد، راه نظارت و همکاری با آژانس محدود تر و مسدودتر می شود که به نفع آژانس نخواهد بود که با کشوری که عضو است و همکاری دارد دچار چالش شود.

نظر شما