شناسهٔ خبر: 178294 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لابی صهیونیستی موجب ناهماهنگی در کاخ سفید برای تصمیم گیری راجع به برجام شده است

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فشار لابی صهیونیستی و ناهماهنگی در کاخ سفید باعث شده بایدن نتواند تصمیم درستی در مورد برجام بگیرد .

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی اظهار داشت: ادعای اروپایی ها مبنی بر عدم استفاده ایران از فرصت توافق دیکته شده توسط آمریکایی ها است و البته کاملا غیر حرفه ای و غیر سازنده چرا که این آمریکایی ها هستند که همواره تلاش داشتند از یک توافق منطقی فاصله بگیرند.

وی افزود: اینگونه رفتار ها دیوار بی اعتمادی را بلند تر می کند، پس از تهیه پیش نویس اروپایی، جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت در مذاکرات وارد شد و پیشنهاداتی برای پیشرفت ارائه کرد اما آمریکایی ها نظر ایران را غیر منطقی ارزیابی کردند و حرکت اخیر اروپا هم در همین راستا انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به چالش های اخیر غرب گفت: اروپا باید در کنار ایران قرار گیرد و از فرصت برجام استفاده کند و اظهارات مخرب باعث فاصله گرفتن از توافق می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: فشار لابی صهیونیستی و ناهماهنگی در کاخ سفید باعث شده بایدن نتواند تصمیم درستی بگیرد و این وضعیت در انتخابات آینده برای او و حزبش گران تمام خواهد شد و در کنار این موضوع هم حرکت اروپایی ها در شرایط فعلی این قاره به نوعی خودکشی سیاسی است.

وی در پایان با انتقاد از موضع وزارت خارجه در مقابل اروپا گفت: انتظار داریم وزرات خارجه براساس عرف بین المللی پاسخ جدی تری داده شود.

نظر شما