شناسهٔ خبر: 178277 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تفکیک وزارت صمت نیازمند کار کارشناسی است/ تصمیم مجلس مشخص نیست

دشتی اردکانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون چندین بار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادغام و تفکیک شده است، از این رو باید درباره این مسئله کار کارشناسی بسیار دقیق صورت گیرد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا دشتی اردکانی، درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: درباره تفکیک وزارت صمت نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی از افراد معتقد به انتزاع و جداسازی این وزارتخانه و برخی هم قائل به این مسئله هستند که نیازی به این کار نیست.

وی تصریح کرد: وزارت صمت بسیار بزرگ است و حیطه کاری این وزارتخانه بسیار گسترده است. امروز مباحث مربوط به معیشت مردم، تولید، نظارت بر بازار، بازرگانی و تجارت در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود و این وزارتخانه اهمیت زیادی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در هیئت دولت بحث تفکیک وزارت صمت مطرح شده است و دولتمردان با این کار موافق هستند.

دشتی اردکانی درباره نظر مجلس نسبت به تفکیک وزارت صمت، گفت: در مجلس هم درباره تفکیک وزارت صمت نظرات مختلفی وجود دارد. طرحی در مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی تدوین شده است، اما هنوز به تصمیم کلی و نهایی نرسیده‌ایم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تاکنون چندین بار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادغام و تفکیک شده است و لذا امروز باید درباره این مسئله کار کارشناسی بسیار دقیق صورت گیرد. ما باید جنبه‌های مختلف این کار را بررسی کنیم تا آنچه به صلاح کشور است، اتفاق بیفتد.

نظر شما